Przestrzeń pojednania: nastolatki, wyzwania, relacje 

Konferencja psychologiczna

Konferencja “Przestrzeń pojednania: nastolatki, wyzwania, relacje” to przestrzeń dla nauczycieli, dyrektorów, specjalistów oraz rodziców poszukujących skutecznych sposobów na komunikację, wsparcie i edukację młodzieży. To także wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń, zdobycia nowej wiedzy oraz poznania praktycznych narzędzi do pracy z nastolatkami.

Podczas tego bezpłatnego wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję posłuchać ekspertów, którzy na co dzień pracują z młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Prelegenci podzielą się zarówno wiedzą teoretyczną, jak i praktycznymi rozwiązaniami, które pomagają w budowaniu zdrowych relacji z nastolatkami.

Wydarzenie jest kierowane do mieszkańców Wrocławia i osób przebywających we Wrocławiu w czasie trwania konferencji i jest finansowane ze środków Gminy Wrocław.


PROGRAM KONFERENCJI

2 kwietnia 2025

8:30 – 9:00 – rejestracja uczestników

9:00 – 9:15 – powitanie uczestników i gości

9:15 – 10:45 – Jak zrozumieć nastolatka – wykład – prof. Marek Kaczmarzyk

10:45-11:30 – Depresja nastolatków – jak ją wspólnie przeżyć – wykład – Patrycja Frania

11:30-12:00 – przerwa kawowa

12:00 – 13:30 – Rodzice i nauczyciele – trzy kroki w kierunku współpracy – wykład – Elżbieta Manthey

13:30-14:00 – przerwa kawowa

14:00-15:30 – Jak przeciwdziałać przemocy i wykluczeniu w szkole – wykład – Izabela Podsiadło-Dacewicz

*program może ulec niewielkim zmianom

————————————–

DLACZEGO WARTO:

  • Poszerzysz swoją wiedzę na temat psychologii i zachowań nastolatków.
  • Poznasz tajemnice nastoletniego mózgu.
  • Dowiesz się, jak budować relacje oparte na szacunku i zrozumieniu z rodzicami i nastolatkami.
  • Poznasz sposoby na przeciwdziałanie przemocy, mobbingowi i wykluczeniu w szkole.
  • Zdobędziesz praktyczne narzędzia do pracy z depresją wśród młodzieży.
  • Skorzystasz z możliwości rozmów i wymiany doświadczeń z ekspertami.

PRELEGENCI:

Prof. Marek Kaczmarzyk – neurodydaktyk, ekspert w dziedzinie edukacji i neurobiologii

Neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, doktor w zakresie nauk biologicznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych oraz licznych artykułów i książek. Najważniejsze z nich to: “Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem”, “Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu”, “Unikat. Biologia wyjątkowości” oraz “Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej”. Specjalizuje się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. W jego szkoleniach i wykładach wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców.

Patrycja Frania – psychoterapeutka, specjalistka w zakresie pracy z młodzieżą psychoterapeutka, pracuje w dwóch modalnościach psychoterapeutycznych: TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) i PPT (Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej). Specjalizuje się w pracy z nastolatkami i ich rodzicami. Najczęściej wspiera młodych ludzi w przechodzeniu przez kryzysy rozwojowe (lęki, zaburzenia depresyjne, samouszkadzania). Dodatkowo specjalizuje się w pracy z osobom w spektrum autyzmu i ADHD oraz z osobami z doświadczeniem traumy i PTSD. W wymienionych obszarach doskonali swój warsztat pracy w ośrodku LCPP w Lesznie oraz od międzynarodowych trenerów i psychoterapeutów (m.in w ośrodkach w Izraelu, Kanadzie, Brazylii, Albani, Niemczech). Prowadzi szkolenia, indywidualne i grupowe sesje coachingowe oraz superwizje dla nauczycieli. Na stałe współpracuje z takimi ośrodkami jak: WCRS (Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego) oraz WCIES (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń), oraz wrocławskimi uczelniami. Autorka kart rozwojowych dla dzieci i młodzieży: MILOWE, Kto tam, Głaskotki. Na stałe związana z Fundacją Wychowanie w szacunku.

Elżbieta Manthey – dziennikarka i popularyzatorka nowoczesnej edukacji

Dziennikarka, publicystka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Wyższej Szkoły Komunikowana i Mediów Społecznych, filozofka; mama nastolatków. Pisze o edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży, popularyzuje idee rodzicielstwa, wychowania i nauczania opartych na szacunku, wspieranych najnowszą wiedzą z zakresu nauk o człowieku – psychologii, socjologii, antropologii. Swoją wiedzą dzieli się na blogu Juniorowo.pl, a także w innych mediach: współpracuje z Gazetą Wyborczą, ekspert w audycjach radiowych i telewizyjnych. Uczestniczy w konferencjach i wydarzeniach edukacyjnych. Angażuje się w różnorodne działania na rzecz rozwoju edukacji, między innymi współpracując z organizacjami pozarządowymi. Chce, żeby dorośli lepiej zrozumieli dzieci i młodzież, by nauczyli się je szanować i jak najlepiej wspierać w rozwoju. Do tego zrozumienia potrzebujemy wiedzy i refleksji.

Izabela Podsiadło-Dacewicz – psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, ekspertka ds. przeciwdziałania przemocy i wykluczeniu.

Pracuje z ludźmi i na rzecz ludzi z uwzględnianiem ich potrzeb i tożsamości.

Prowadzi szkolenia oraz treningi z zakresu rozwijania umiejętności psychospołecznych (m.in. komunikacji interpersonalnej, asertywności, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, mediacji, profilaktyki wypalenia zawodowego i radzenia sobie ze stresem, budowania zespołów i współpracy w zespole, zarządzania zmianą, wykorzystywania umiejętności coachingowych w środowisku pracy), interwencji kryzysowej, zarządzania różnorodnością, przeciwdziałania dyskryminacji, przemocy i mobbingowi w środowisku nauki i pracy.

W Warszawie od kilkunastu lat realizuje działania edukacyjne, wspiera dzieci i młodzież, kadrę pedagogiczną i administracyjną oraz rodziców w budowaniu bezpiecznej przestrzeni szkolnej, w której podmiotowe traktowanie, integracja i empatyczna komunikacją są bazą do budowania relacji bez przemocy i dyskryminacji. Obecnie w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń jest odpowiedzialna za koordynację i działania w ramach projektów edukacyjnych (w tym wychowawczych i antydyskryminacyjnych, m.in. Akademia Wychowawcy, Program Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka. Jak przeciwdziałać wykluczeniu i przemocy w szkole?), w których prowadzi zajęcia z kadrą pedagogiczną i administracyjną oraz rodzicami i opiekunami.

Współautorka pierwszego polskiego pakietu edukacyjnego “Antydyskryminacja”, polskojęzycznej wersji poradnika “Kompas” oraz 10 zeszytów tematycznych porządkujących wiedzę z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji, wykluczeniu i przemocy oraz zawierających przykładów.

———————————

TERMIN:

2 kwietnia 2025 r.

———————————

UCZESTNICY PROJEKTU:

  • mają możliwość korzystania z bufetu kawowego: kawa, herbata, woda, przekąski, owoce
  • otrzymają informacje konferencyjne
  • mogą otrzymać certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu

———————————

ZAPISY:

Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak obowiązują zapisy na konferencję. Prosimy o przemyślaną decyzję – poinformuj nas, jeśli rezygnujesz z udziału, dzięki temu ktoś inny skorzysta z miejsca.

Biorąc udział w konferencji wyrażasz zgodę na podwójne potwierdzenie swojej obecności tzn., że będziemy się z Tobą kontaktować mailowo lub/i telefonicznie/smsowo w tygodniu 24-28.03.2025r. Brak potwierdzenia obecności oznacza rezygnację z uczestnictwa.

———————————

MIEJSCE:

Stadion Olimpijski MCS, Sala Konferencyjna

ul. Paderewskiego 35, Wrocław

———————————

PYTANIA?

W razie pytań zachęcamy do kontaktu: kontakt@wychowaniewszacunku.pl

———————————

Wydarzenie jest organizowane we współpracy Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego i Fundacji Wychowanie w szacunku, w całości finansowane ze środków Gminy Wrocław.

wke.wcrs.wroclaw.pl
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.