Studium PROSPECTUS

Zmiany cywilizacyjne postępują w takim tempie, że nie sposób przewidzieć jakie umiejętności przydadzą się w przyszłości. Żeby sprostać tym wyzwaniom ludziom potrzebna będzie zdolność zdobywania wiedzy, przetwarzania jej przez umysł otwarty na przyszłość. Zadaniem uczących jest wyposażenie  osób kształcących się w narzędzia pozwalające na  optymalną adaptację do zmieniających się warunków, której wyrazem będzie poczucie satysfakcji życiowej i szczęście.

Program Studium PROPECTUS skierowany jest do uczniów klas II i III szkół ponadpodstawowych, którzy potrafią niekonwencjonalnie myśleć, są poszukujący, krytyczni, interesują się wieloma dziedzinami wiedzy. Celem projektu jest przekazanie uczestnikom wiedzy i rozwijanie umiejętności, pozwalających na osiągnięcie ponadprzeciętnego poziomu w zakresie:

W ramach projektu odbędą się zajęcia z następujących tematów.

Niekonwencjonalne rozwiązywanie problemów z myśleniem analitycznym i praktycznym – Patrycja Frania-Seniuk

Kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów to jedna z ważniejszych kompetencji przyszłości. To umiejętność potrzebna w każdej płaszczyźnie naszego życia. Wydaje się, że nieco zaniedbywana na gruncie szkolnym, a przez to i mało rozwijana, podczas gdy w świecie zawodowym bardzo pożądana. Podczas naszych zajęć będziemy się uczyć, jak tę kreatywność w sobie odnaleźć, jak różne wymiary może ona mieć. Będziemy się również przekonywać o tym, że każdy z nas może w sobie kreatywność odnaleźć, wystarczy wiedzieć czego i jak szukać. A my dodatkowo będziemy się uczyć, jak jej używać.

Psychologia komunikacji i efektywna współpraca w zespole projektowym – Monika Szymonek-Stec

Program rozwija umiejętności psychologiczne oraz kompetencje zarówno intrapersonalne jak i interpersonalne, mające na celu budowanie i utrzymywanie dobrych relacji pomiędzy członkami zespołu oraz osiąganie wspólnych celów. Warsztat pozwala rozpoznać i zrozumieć osobisty, preferowany styl komunikacji i działania oraz rozwija umiejętność rozpoznawania stylów komunikacji i zachowania innych osób.
Na bazie rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych uczestnicy poznają zasady efektywnej współpracy podczas grupowej pracy projektowej. Zapoznają się z metodologią Design Thinking, doświadczają procesu, poznają narzędzia oraz przechodzą przez wszystkie elementu procesu na realnym wyzwaniu projektowym. Doskonalą umiejętność właściwego definiowania problemu oraz umiejętność szukania innowacyjnych rozwiązań (myślenie out of the box).

Perspektywy etyczno-filozoficzne w epoce technologii – Piotr Łukomski

Czy istnieje różnica pomiędzy dobrym człowiekiem i dobrym robotem? Czy zdolność do podejmowania bezstronnych (sprawiedliwych) decyzji czyni Sztuczną Inteligencję stroną w sporach moralnych? Czy powinniśmy projektować szczęśliwe roboty, bo szczęście to cel istnienia każdej myślącej istoty? Czy robot w stanie melancholii budziłby nasze współczucie? A co z poczuciem humoru i zdolnością do uprawiania sztuk pięknych?
Współczesna rewolucja technologii informacyjnych prowadzi do odczarowania ludzkiej inteligencji i umysłu. Rozszerza ona przez to również zakres problemów etycznych, które w różnych tradycjach kulturowych były związane z istnieniem jednego gatunku myślącego. Czym w takim razie jest myślenie jeśli możemy je zaprojektować? Czym jest podmiot moralny, który w pierwszym rzędzie dąży do poznania samego siebie, jeśli może on zostać skonstruowany? Czy perspektywa ludzkiego umysłu jest perspektywą odchodzącego gatunku? Jakie miejsce wśród tych problemów zajmuje ludzka zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów, która jest nie tylko istotą sztuki, ale również nauki i technologii?

Retoryka – oratorstwo, perswazja – Dorota Garbicz-Stodolna

Sztuka retoryki swymi korzeniami sięga starożytności, jednak nie traci na aktualności. Jak zatem może pomóc współczesnemu mówcy podczas wystąpienia? Po pierwsze: pokaże jak stworzyć tekst, który przyciągnie uwagę i przekona. Po drugie: wskaże drogę do odpowiedniej pracy głosem i gestem. Po trzecie: zaprezentuje techniki mówienia z pamięci oraz pokonywania lęku przed wystąpieniami. Warsztaty z retoryki pokażą jak mówić pięknie i skutecznie, czyli tak, żeby inny chcieli nas słuchać.

W świecie wiedzy. Jak poznajemy – Wojciech Małecki.

Celem przedmiotu (bloku) jest rozwijanie i pogłębianie umiejętności zdobywania wiedzy, posługiwania się nią i krytycznego podejścia do wiedzy własnej i wspólnej. Ważne będzie budowanie świadomości własnej wiedzy. Na zajęciach uczniowie zbadają własności wiedzy, dowiedzą się o sposobach (metodach) poznawania, przeanalizują specyfikę poznawania i cechy wiedzy w kilku obszarach, poznają ograniczenia wiedzy, nauczą się odróżniać wiedzę od pseudowiedzy. Podejmą też refleksje nad wiedzą własną i wspólną. Będziemy zachęcali uczestników (poprzez odpowiednie ćwiczenia) do zastanowienia się nad swoimi doświadczeniami poznawczymi w szkole i w życiu codziennym oraz do rozważenia odpowiedzialności własnej i społecznej związanej ze zdobywaniem wiedzy oraz posługiwaniem się nią. Zajęcia będą prowadzone w formie konwersatoriów, dyskusji, warsztatów. Zwieńczeniem zajęć staną się krótkie opracowania dotyczące metod poznawania i własności wiedzy w wybranej przez każdego uczestnika dziedzinie.

Aktualnie rozpoczynamy zapisy do III edycji projektu. Do udziału zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia oraz Aglomeracji Wrocławskiej, którzy w roku szkolnym 2023/2024 będą w III klasie. Aby wziąć udział w projekcie należy do 02 października 2023 (przedłużony termin) przesłać skan wypełnionego formularza zgłoszeniowego (w załączeniu). Osoby, które prześlą formularze zostaną zaproszone na rozmowę. Spośród zgłoszonych kandydatów Rada Programowa wyłoni grupę zakwalifikowaną do projektu. Ostateczna liczba uczestników (ok. 20 osób) zostanie ogłoszona 11 października 2023.

12 października 2023 zaprosimy uczestników oraz ich Rodziców/Opiekunów prawnych na spotkanie organizacyjne, na którym poprosimy o podpisanie kontraktu określającego prawa i obowiązki uczestników oraz organizację zajęć w ramach projektu Studium PROSPECTUS. Zajęcia rozpoczną się w sobotę 21 października 2023. Projekt obejmuje 45 godzin zegarowych zajęć w podziale na 5 tematów. Zajęcia odbywają się w soboty od października 2023 do marca 2024 w godzinach 09:00-14:00 – zgodnie z przygotowanym grafikiem, który zostanie przedstawiony na pierwszym spotkaniu organizacyjnym. Dodatkowo, przed rozpoczęciem zajęć odbędą się zajęcia integrujące, wprowadzające. 

Udział w projekcie jest bezpłatny. Zgłoszenia prosimy przesłać na adres: anna.ducka@wcrs.pl

REGULAMIN

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY – załącznik nr 1

KONTRAKT – załącznik nr 2

ULOTKA INFORMACYJNA021

Autor: www.wroclaw.pl

Autorką projektu jest pani dr Maria Grygier-Frąckiewicz – absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor psychologii. Autorka artykułów, książek mających charakter poradników i programów terapeutycznych i wspomagających rozwój dzieci i młodzieży. Prowadzi konsultacje dla rodziców i nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną.      

OPINIE O PROJEKCIE

Zapraszamy do obejrzenia podsumowania I edycji projektu: https://youtu.be/6Fc9qHOBqNI oraz do wysłuchania rozmów z :

 

Przedstawiamy opinię Rodzica uczestnika na temat udziału w zajęciach: “Chciałabym się jednocześnie podzielić moją obserwacją – po organizowanych przez Państwa zajęciach córka jest pełna bardzo dobrej energii, jest radosna i z pasją opowiada o tym co robiła. Jestem bardzo wdzięczna, że potraficie Państwo w dzieciakach wyzwolić takie pozytywne emocje. Brawo!!!”

Zaproszenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w III Międzyszkolnym Konkursie na Esej. Czytaj więcej
Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej to konkurs dla uzdolnionej młodzieży z branżowych techników i liceów plastycznych z całej Polski. Jesteśmy partnerem Czytaj więcej
chłopiec z lupą
HUMAN & STEAM (Science Technology Engineering Arts Math) to organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe, nowe technologie, Czytaj więcej
Jesienią 2024 roku zapraszamy stałych uczestników i tych zupełnie nowych, wszystkich, którzy maja apetyt na dobre książki oraz tych, którzy Czytaj więcej
Projekt edukacyjno-społeczny. O projekcieW dzisiejszych czasach nieodzowną częścią relacji międzyludzkich są relacje międzykulturowe. Chcemy wspierać postawy takie jak życzliwość, współpraca, dialog, Czytaj więcej
Warsztaty dla rodziców nastolatkówto cykl  sześciu, dwugodzinnych spotkań warsztatowych stacjonarnych wraz z indywidualnymi konsultacjami dla rodziców, opartych na aktywizujących metodach, Czytaj więcej
Warsztaty psychologiczne dla szkół podstawowych klas 1-3 Czytaj więcej
warsztat jest przeznaczony dla klas 1-6 szkół podstawowych.CelUczestnicy poprzez zabawy psychologiczne i ciekawe zadania uczą się jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty Czytaj więcej
warsztat został stworzony dla klas 1-6 szkół podstawowych.CelCelem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności dotyczące współdziałania z innymi, Czytaj więcej
warsztat jest adresowany do klas 1-3 szkół podstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu poczucia własnej wartości najmłodszych.  CelJego głównym celem Czytaj więcej

V Międzyszkolny Konkurs na Esej

Zaproszenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w III Międzyszkolnym Konkursie na Esej.

V Międzyszkolny Konkurs na Esej Dowiedz się więcej »

Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Liceum Ogólnokształcące nr IX Wrocławia im. Juliusza Słowackiego we Wrocławiu zapraszają uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w V Międzyszkolnym Konkursie na Esej. 

Konkurs ma na celu zachęcenie utalentowanej młodzieży do pisania i prezentowania własnej twórczości pisarskiej, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości młodych autorów oraz integrowanie młodzieży szkolnej przejawiającej zainteresowania literackie. W obecnej edycji Konkursu zadaniem uczestników będzie napisanie portretu imaginacyjnego – tekstu skoncentrowanego na samodzielnie wybranej postaci historycznej.

Zainteresowanych uczniów zapraszamy na warsztaty, które poprowadzi dr Dobrawa Lisak-Gębala – badaczka eseistyki z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ponadto wszystkie chętne, zgłoszone do konkursu osoby otrzymają link do wykładu dr Dobrawy Lisak-Gębali uzupełniającego tematykę, czym jest sztuka pisania eseju. Chęć wysłuchania wykładu należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: anna.ducka@wcrs.pl .

Zgłoszenia na warsztaty należy przesłać do 22 grudnia 2024 na adres: renata.madeiska@lo9.wroc.pl 

Zgłoszenia do Konkursu oraz dodatkowe informacje: Renata Madeiska, e-mail: renata.madeiska@lo9.wroc.pl

TERMIN NADSYŁANIA PRAC: do 24 marca 2025r.

REGULAMIN KONKURSU

3 PRZEGLĄD MŁODZIEŻOWEJ REKLAMY SPOŁECZNEJ

Przegląd Młodzieżowej Reklamy Społecznej to konkurs dla uzdolnionej młodzieży z branżowych techników i liceów plastycznych z całej Polski. Jesteśmy partnerem tego konkursu

3 PRZEGLĄD MŁODZIEŻOWEJ REKLAMY SPOŁECZNEJ Dowiedz się więcej »

Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego jest partnerem trzeciej edycji Ogólnopolskiego Przeglądu Młodzieżowej Reklamy Społecznej organizowanej przez Technikum nr 15 im. Marii Skłodowskiej-Curie we Wrocławiu. Dlatego zapraszamy serdecznie młodzież do udziału w przeglądzie.

Kto może wziąć udział w Przeglądzie Młodzieżowej Reklamy Społecznej

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów i uczennic techników, kształcących się w zawodzie technik reklamy, technik fotografii i multimediów, technik grafiki i poligrafii cyfrowej oraz uczniów liceów sztuk plastycznych.

Jakie jest zadanie konkursowe

Uczestnicy konkursu mają do wykonają projekt reklamy społecznej dotyczącej problemów i spraw swojego pokolenia na temat: „Co mnie…”
Prace w następujących kategoriach

  • plakat reklamowy;
  • spot reklamy radiowej;
  • fotografia społeczna;
  • film reklamowy

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem Przeglądu

Już teraz można oglądać prace na stronie Technikum nr 15. 
Zapraszamy oczywiście do oglądania prac na żywo na Uniwersytecie SWPS 

Otwarcie wystawy 

Uniwersytet SWPS
ul. Ostrowskiego 30b, Wrocław
pierwsze piętro

  • wystawa: 25 marca 2025 – 10 kwietnia 2025
  • wernisaż: 25 marca 2025, godz. 14.30
  • wręczenie nagród: 25 marca 2025, godz. 15.15–16.00
Szczegóły na stronach organizatorów i partnerów.
 

Human & STEAM – sztuczna inteligencja

chłopiec z lupą

HUMAN & STEAM (Science Technology Engineering Arts Math) to organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe, nowe technologie, inżynierię i matematykę w połączeniu z dziedzinami związanymi ze sztuką wśród dzieci i młodzieży. Do współpracy zapraszamy ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin, ponieważ zależy nam na pokazaniu interdyscyplinarności i różnorodności nauki. Dlatego każdy temat

Human & STEAM – sztuczna inteligencja Dowiedz się więcej »

HUMAN & STEAM (Science Technology Engineering Arts Math) to organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe, nowe technologie, inżynierię i matematykę w połączeniu z dziedzinami związanymi ze sztuką wśród dzieci i młodzieży. Do współpracy zapraszamy ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin, ponieważ zależy nam na pokazaniu interdyscyplinarności i różnorodności nauki. Dlatego każdy temat pokazujemy z wielu perspektyw – zarówno naukowej jak i artystycznej, technicznej i humanistycznej. 

Tegoroczna edycja poświęcona będzie sztucznej inteligencji. Uczestnicy będą mogli się dowiedzieć jak sztuczna inteligencja wpływa na nasze życie, gdzie już jest wykorzystywana. Spotkania pomogą nam zagłębić się w niewidoczny świat i odkryć to co niewidoczne. Porozmawiamy również o etycznych aspektach wykorzystywania sztucznej inteligencji.

Strona główna projektu HUMAN & STEAM

PLANOWANE DZIAŁANIA

dr inż. Łukasz Pawlaczyk, Politechnika Wrocławska

Warsztat “Tajne ścieżki elektronów”Tropienie, rozpoznanie, warsztaty polowe. Którędy, jak i dlaczego wędrują elektrony? Czy to jest jedyny sposób transportu ładunku elektrycznego? Co z tego dla nas wynika i dlaczego w tak wielu obszarach życia jest to tak ważne zagadnienie? Nasi goście będą mogli obejrzeć szereg demonstracji oraz samodzielnie wykonać eksperymenty z elektronami w roli głównej, co pomoże znaleźć odpowiedzi na postawione pytania.

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 7-8

Ile osób: do 30 osób

Gdzie: ZS nr 20, ul. Kłodnicka 36

Kiedy: 22 listopada 2024 (piątek), godz. 9.00-9.45

Zapisy: formularz poniżej

BRAK MIEJSC

dr Zuzanna Kaźmierczak, Instytut Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN; Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu Ośrodek Badawczo-Rozwojowy; Politechnika Wrocławska Wydział Medyczny   

“Dr AI – Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje medycynę przyszłości”: wykład o technologiach, które zmieniają oblicze współczesnej medycyny. Zapraszam do wzięcia udziału w niezwykłej podróży do świata, w którym sztuczna inteligencja wspiera lekarzy w ratowaniu życia! Dowiedz się, jak najnowsze technologie AI pomagają diagnozować choroby, planować leczenie i prowadzić badania medyczne.

Dla kogo? – Uczniowie szkół średnich zainteresowani medycyną i nowymi technologiami 

Dla kogo: szkoły ponadpodstawowe 

Ile osób: ok. 150 osób

Gdzie: Aula – Instytut Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN, ul. Weigla 12, Wrocław

Kiedy: 29 listopada 2024 (piątek), godz. 9.00-9.45

Zapisy: formularz poniżej

 

BRAK MIEJSC

Joanna Biel-Kiepura, ZS nr 6

Warsztat “Przyroda i Roboty: Jak AI pomaga w odkrywaniu świata”

Dla kogoszkoły podstawowe kl. 7-8 

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 03 grudnia 2024 (wtorek), godz. 8.00-8.45

Zapisy: formularz poniżej

Joanna Cymerman, SP nr 77
Marta Czarnocka, ZSP nr 21

„Koduj i Odkrywaj: AI w Twoich Rękach z QR!” – gra przygotowana i przeprowadzona przez uczniów ZSP nr 21

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 5-6 

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: ZSP nr 21, ul. Kłodzka 40, Wrocław

Kiedy: 04 grudnia 2024 (środa), godz. 10.00-10.45

Zapisy: formularz poniżej

BRAK MIEJSC

Joanna Biel-Kiepura, ZS nr 6

Warsztat „Eksperymentuj z Naturą i AI: Odkrywamy Niewidoczne!”

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 1-3

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 10 grudnia 2024 (środa), godz. 08.00-08.45

Zapisy: formularz poniżej

Monika Baranowska, Liceum Ogólnokształcące nr V im. Jakuba Jasińskiego

Warsztat “Sztuczna inteligencja – etyczne zagrożenie czy szansa dla ludzkości? Jak korzystać odpowiedzialnie”

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 7-8

Ile osób: ok. 30 osób

Gdzie: w zgłoszonej placówce

Kiedy: 13 grudnia 2024 (piątek), godz. 11.00-11.45

Zapisy: formularz poniżej

BRAK MIEJSC

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

KREATYWNA KSIĄŻKA

Jesienią 2024 roku zapraszamy stałych uczestników i tych zupełnie nowych, wszystkich, którzy maja apetyt na dobre książki oraz tych, którzy jeszcze nie poznali naszego projektu, a są go ciekawi. Już teraz zarezerwuj sobie środowe wieczory. Będzie to już ósmy cykl warsztatów rodzinnych on-line Kreatywna książka. Dla kogo? Adresatami warsztatów są dzieci w wieku 3 –

KREATYWNA KSIĄŻKA Dowiedz się więcej »

Jesienią 2024 roku zapraszamy stałych uczestników i tych zupełnie nowych, wszystkich, którzy maja apetyt na dobre książki oraz tych, którzy jeszcze nie poznali naszego projektu, a są go ciekawi. Już teraz zarezerwuj sobie środowe wieczory.

Będzie to już ósmy cykl warsztatów rodzinnych on-line Kreatywna książka.

Dla kogo?

Adresatami warsztatów są dzieci w wieku 3 – 9 lat wraz z rodzicami /opiekunami.

Zajęcia mają formę warsztatów, których celem jest propagowanie aktywnego czytelnictwa rodzinnego – pokazuje rodzicom/opiekunom jak aktywnie czytać książki swoim dzieciom i ze swoimi dziećmi, jak spotkanie z tekstem można elastycznie wydłużyć w czasie poprzez różne działania artystyczne/manualne. Podczas warsztatowych spotkań on-line dzieci w zaciszu domowym spotykają się z panią Kasią i wybraną przez nią książką – słuchają opowieści “zaglądając” do danej książki, a następnie wspólnie z rodzicami/opiekunami, podążając za wskazówkami prowadzącej – „tworzą coś”, wykorzystując wybrane techniki plastyczne. W efekcie czego do wysłuchanej opowieści powstaje oryginalne plastyczne dzieło. Często będące tylko początkiem wielu dalszych działań dziecka.

Wszystkie spotkania warsztatowe odbywają się on-line w czasie rzeczywistym na platformie Zoom.

Poprowadzi je od 2019 roku Katarzyna Łabędzka-Hełka – nauczyciel, edukator, wieloletni mentor programów Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej.

Wydarzenie programu Akademii Twórczych Inicjatyw Obywatelskich Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego jest bezpłatne.

UWAGA! Na warsztaty obowiązują zapisy.

Czas trwania warsztatów jest umowny, dostosowany do każdych zajęć i możliwości uczestników. Zaczynamy o godzinie 18:00 spotkaniem z książką/tytułem, a później są działania plastyczne, do których warto wcześniej przygotować wskazane w opisie warsztatu materiały. I tu uwaga – czasem w części plastycznej będzie podział  na: grupę młodszą –  wiek 3-5 lat  /inne materiały – prostsze zadanie plastyczne/ oraz grupę starszą – wiek 6-9 lat /inne materiały – zadanie plastyczne o większym stopniu trudności/. A czasem zaraz po wysłuchaniu opowieści od razu zaczynamy tworzyć.

UWAGA: Obie grupy rozpoczynają o godz. 18:00, a szacowany koniec spotkania to godz. 19:30.

PROGRAM:

20.11.2024 (środa), godz. 18:00 – 19:30, Książka:  „Dla tych, którzy chcą latać”: Spotkanie w dwóch częściach – pierwsza to opowieść, druga to warsztaty manualno-plastyczne do tematu. Podczas naszego pierwszego spotkania zajrzymy do małej książeczki, gdzie mieści się opowieść o małym ptaszku, który z wielką ciekawością poznaje świat.

Materiały do przygotowania przed spotkaniem, potrzebne do realizacji zadań plastycznych: 2 kartki techniczne białe A4, kolorowe kredki, nożyczki.

Miejsce: Platforma Zoom – online.

27.11.2024 (środa), godz. 18:00 – 19:30, Książka: „Wielka historia małej kreski”: Spotkanie w dwóch częściach – pierwsza to opowieść, druga to warsztaty manualno-plastyczne do tematu. Tym razem opowieść będzie o dość nietypowej bohaterce, którą jest kreska. Spotkana przypadkiem i przygarnięta przez pewnego chłopca – dała inspirację do wielu zaskakujących zdarzeń. Chcesz się dowiedzieć jakich? Połącz się z nami w tym dniu.

Materiały do przygotowania przed spotkaniem, potrzebne do realizacji zadań plastycznych: grupa młodsza (wiek 3-5 lat): 3 kartki techniczne białe A4, czerwona farba, czarna kredka, mokre chusteczki; grupa starsza (wiek 6-9 lat): 3 kartki białe A4 z bloku rysunkowego, kolorowe kredki.

Miejsce: Platforma Zoom – online.

4.12.2024 (środa), godz. 18:00 – 19:30, Książka: „Święty Mikołaj: Spotkanie w dwóch częściach – pierwsza to wspólne słuchanie i oglądanie przygotowanej książki, druga to warsztaty manualno-plastyczne do tematu. Skoro zbliża się 6. grudnia nie możemy pominąć bardzo ważnego bohatera tego czasu, czyli będzie to spotkanie ze Świętym Mikołajem. Nie zapomnij o naszej opowieści, jeszcze zdążysz zrobić coś dobrego, by zasłużyć na niespodziankę.

Materiały do przygotowania przed spotkaniem, potrzebne do realizacji zadań plastycznych: 1 kartka zielona A4 z bloku rysunkowego, 1 kartka A4 z bloku technicznego w kolorze czerwonym, niebieskim, granatowym lub czarnym, kolorowe kredki, nożyczki, klej, papier pakowy świąteczny – kawałek A5 (jak kartka z zeszytu).

Miejsce: Platforma Zoom – online.

11.12.2024 (środa), godz. 18:00 – 19:30, Książka: „O dziewczynce, która chciała ocalić książki”: Spotkanie w dwóch częściach – pierwsza to opowieść, druga to warsztaty manualno-plastyczne do tematu. Uczestnicy spotkania tym razem będą towarzyszyć pewnej dziewczynce, która kochała czytać. A co z tego wynikło… zapraszamy, spotkaj się z nami i posłuchaj.

Materiały do przygotowania przed spotkaniem, potrzebne do realizacji zadań plastycznych: kolorowa włóczka, 2 kartki techniczne A4 w różnych kolorach np. żółta i niebieska lub czerwona i zielona lub różowa i fioletowa lub czarna i biała, nożyczki, klej, dziurkacz. 

Miejsce: Platforma Zoom – online.

18.12.2024 (środa), godz. 18:00 – 19:30, Książka: W jeżynowym grodzie” – Ostatnie w tym cyklu spotkanie, oczywiście w dwóch częściach – pierwsza to opowieść, druga to warsztaty manualno-plastyczne do tematu. Tym razem zajrzymy do zakątka zamieszkałego przez liczne mysie rodziny. Jak to u nich zimą bywa, pod puchem białego śniegu, przekonajcie się w ostatnim naszym grudniowym spotkaniu. Zapraszamy.

Materiały do przygotowania przed spotkaniem, potrzebne do realizacji zadań plastycznych: 3 kartki techniczne białe, czarny flamaster, nożyczki, klej, kolorowe kredki.

Miejsce: Platforma Zoom – online.

Zapraszamy do zapisów i aktywnego udziału.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Administratorem danych osobowych jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, z siedzibą we Wrocławiu (dalej: my). Może się Pani/Pan z nami skontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław – przez e-mail: info@wcrs.wroclaw.pl – telefonicznie: tel. 71 77 24 900. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może Pani/Pan się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław. – przez e-mail: iod@wcrs.wroclaw.pl Cele przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach: 1) związanych z realizacją warsztatów familijnych online 2) związanych z ewentualnych dochodzeniem roszczeń i odszkodowań związanych w niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy (warsztatów familijnych online) 3) udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, skargi i wnioski, 4) wykonywania obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: 1) niezbędność do wzięcia udziału w warsztatach familijnych online (wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy – warsztatów familijnych online art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 2) konieczności wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych: Będziemy przechowywać Pani/Pana dane do momentu zakończenie Projektu pn. Warsztaty familijne online. Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (dot. wizerunku), prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych (dot. wizerunku), prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Pani/Pana dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko, jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy oraz wykonywania przez administratora prawnie uzasadnionych obowiązków. Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w punktach 1 i 2 powyżej). Prawo wniesienia skargi do organu. Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i mojego wizerunku oraz wizerunku mojego dziecka / dzieci w celach związanych z organizacją projektu pn. ”Warsztaty familijne online” Administratorem danych osobowych jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław. Dane osobowe są przechowywane i przetwarzane w celu realizacji projektów realizowanych przez WCRS. Jeśli nie wyraża Pani/Pan zgody na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, prosimy o informację drogą mailową. *
Jestem świadomy / świadoma konsekwencji cywilnych i karnych, wynikających z pobierania, nagrywania, przerabiana, uzupełniania lub wykorzystywania materiałów, video online tworzonych w ramach projektu pn. ”Warsztaty familijne online” bez zgody autora, umieszczania lub udostępniania konsultacji online w sieci internetowej lub intranetowej bez zgody autora, naruszania praw do wizerunku osób biorących udział w konsultacjach online, naruszenia dóbr osobistych osób biorących udział w konsultacjach online a także Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. *
 

SZTAFETA MIĘDZYKULTUROWYCH DOBRYCH RELACJI

Projekt edukacyjno-społeczny.   O projekcie W dzisiejszych czasach nieodzowną częścią relacji międzyludzkich są relacje międzykulturowe. Chcemy wspierać postawy takie jak życzliwość, współpraca, dialog, wzajemny szacunek w środowisku szkolnym i okołoszkolnym.Nie bez powodu to właśnie we Wrocławiu troszczymy się o integrację z osobami wywodzącymi się z innych krajów. Jesteśmy jednym z najbardziej międzykulturowych ośrodków miejskich w

SZTAFETA MIĘDZYKULTUROWYCH DOBRYCH RELACJI Dowiedz się więcej »

Projekt edukacyjno-społeczny.

 

O projekcie

W dzisiejszych czasach nieodzowną częścią relacji międzyludzkich są relacje międzykulturowe. Chcemy wspierać postawy takie jak życzliwość, współpraca, dialog, wzajemny szacunek w środowisku szkolnym i okołoszkolnym.
Nie bez powodu to właśnie we Wrocławiu troszczymy się o integrację z osobami wywodzącymi się z innych krajów. Jesteśmy jednym z najbardziej międzykulturowych ośrodków miejskich w Polsce! Sami obywatele Ukrainy stanowią 28 procent mieszkańców naszego miasta – już w czerwcu mieliśmy ponad 250 tysięcy ukraińskich Sąsiadów, w tym niemal 60 tysięcy dzieci. Znakomita większość najmłodszych jest w wieku szkolnym, co zwykle oznacza, że są uczniami naszych wrocławskich placówek.

Chcemy wspierać postawy takie jak życzliwość, współpraca, dialog, wzajemny szacunek w środowisku szkolnym i okołoszkolnym. Pragniemy podejmować inicjatywy i propagować przedsięwzięcia, które sprzyjają budowaniu, tworzeniu i rozwijaniu pozytywnych, przyjaznych, a najlepiej długotrwałych więzi pomiędzy dziećmi i młodzieżą szkolną, gronem pedagogicznym, rodzicami i opiekunami, organami administracji szkolnej oraz pozostałymi osobami uczestniczącymi w procesie edukacji i wrocławskim systemem szkolnym.

Główny cel

Celem projektu jest Stworzenie Sztafety Międzykulturowych Dobrych Relacji a także promocja idei, która sprzyja budowaniu, tworzeniu i rozwijaniu pozytywnych, przyjaznych, a najlepiej długotrwałych więzi pomiędzy dziećmi, młodzieżą szkolną, gronem pedagogicznym, rodzicami i opiekunami, organami administracji szkolnej oraz pozostałymi osobami uczestniczącymi w procesie edukacji we wrocławskim systemie szkolnym. Jednocześnie wzmacnianie aktywności społecznej uczniów oraz wspieranie integracji międzykulturowej, w szczególności ukierunkowanej na działania włączające uczniów obcojęzycznych w społeczność szkolną i pozaszkolną.

Dla kogo?

Projekt skierowany jest do uczniów wrocławskich szkół ponadpodstawowych (odbiorców inicjatywy).
Chcemy zainicjować i promować działania, które wspierają dobre relacje pomiędzy:
• uczniami
• nauczycielami
• rodzicami
• opiekunami
• administracją szkoły
• osobami zaangażowanymi w system edukacji i proces nauczania w mieście
• szkolne sąsiedztwo
• instytucje, firmy itd.

Na czym polega sztafeta?

• Każda szkoła organizuje dla pracowników, samorządu uczniowskiego czy rodziców wydarzenie lub inicjatywę wpisującą się w klimat dobrych relacji.
• Można je wpisać w aktualne działania i wartości szkoły.
• Start: do trzech sztafet równocześnie.
• Włączenie innych organizacji – np. rad osiedli, korporacji, instytucji, środowisko lokalne szkolne i pozaszkolne.
• Przedstawiciele migrantów włączani w inicjatywy – okazja do integracji międzykulturowej.
Szkoła-inicjatorka – rozpoczyna sztafetę po organizacji kilku wydarzeń, przekazuje atrybut i nominację kolejnej placówce.
Szkoła-kontynuatorka – realizuje wydarzenie w 3-4 miesiące i przekazuje nominację dalej.

Główne rezultaty Projektu

Działania realizowane w ramach projektu umożliwią rozwój: kompetencji społecznych, komunikacji, empatii, umiejętności rozumienia, kreatywności, rozwiązywania problemów, organizacji wydarzeń, budowanie relacji opartych na porozumieniu, wzajemnym szacunku i współpracy.

Kontakt:

Koordynatorem projektu jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego – Zespół Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej: Bogumiła Katkowska we współpracy z zespołem Dialogu Międzykulturowego.
Adres: pl. Dominikański 6, II piętro, pokój 212, 50-159 Wrocław
Telefon: 71 77 24 944 lub 71 77 24 903
Szkoła może informować o wydarzeniach w ramach Sztafety Międzykulturowych Dobrych Relacji na swoich kanałach informacyjnych, w tym w mediach społecznościach.

Nie ma wśród nas osoby, która ma krewnych tylko w jednym mieście czy regionie. Gdybyśmy zrobili badania genetyczne, okazałoby się, że każdy z nas ma przodków pochodzących z innych krajów i kultur. Dlatego tak cieszy obserwowanie kreatywnych działań uczniowskich, które pokazują, że współpraca osób z różnych kultur jest możliwa. – tą myślą podzieliła się Manuela Pliżga, pomysłodawczyni projektu „Sztafety”, mediatorka i edukatorka międzykulturowa.

Zachęcamy do używania tagu #sztafetadobrychrelacji | #sztafetamiedzykulturowychdobrychrelacji

Nominacje szkół:

Pierwsze trzy szkoły, które zostały nominowane podczas konferencji Forum Dobrych Relacji 20.10.2022:
– Zespół Szkół nr 8
– Liceum Ogólnokształcące nr 5
– Technikum nr 15

Kolejne nominacje trafiły do szkół listopad-grudzień 2022:
– Liceum Ogólnokształcące nr 5 przekazało nominację wraz z atrybutem do Liceum Ogólnokształcącego nr 15
– Zespół Szkół nr 8 przekazało nominację wraz z atrybutem do Liceum Ogólnokształcącego nr 6
– Technikum nr 15 przekazało nominację wraz z atrybutem do Liceum Ogólnokształcącego nr 10

Kolejny etap przekazania nominacji styczeń-luty 2023:
– Liceum Ogólnokształcące nr 15 kieruje nominację do  Liceum Ogólnokształcącego nr 13
– Liceum Ogólnokształcące nr 6 kieruje nominację do Zespołu Szkół nr 3
– Liceum Ogólnokształcące nr 10 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcącego nr 8

Kolejny etap przekazania nominacji marzec-kwiecień 2023:
– Zespół Szkół nr 3 kieruje nominację do Zespołu Szkół Budowlanych
– Liceum Ogólnokształcące nr 8 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcące nr 7
– Liceum Ogólnokształcące nr 13 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcące nr 12

Kolejny etap przekazania nominacji maj 2023:
– Liceum Ogólnokształcące nr 12 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcącego nr 1
– Liceum Ogólnokształcące nr 7 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcącego nr 4
– Zespół Szkół Budowlanych kieruje nominację do Zespołu Szkół nr 1

Kolejny etap przekazania nominacji luty 2024:
– Zespół Szkół nr 1 kieruje nominację do Zespołu Szkół nr 18
– Liceum Ogólnokształcące nr 1 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcącego nr 14
– Liceum Ogólnokształcące nr 4 kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcącego nr 9

Kolejny etap przekazania nominacji czerwiec 2024
– Liceum Ogólnokształcące nr 14 kieruje nominację do Liceum Salezjańskiego
– Liceum Ogólnokształcące nr 9 kieruje nominację Dwujęzycznego Liceum Ogólnokształcącego Ekola
– Zespół Szkół nr 18 kieruje nominację Technikum Żeglugi Śródlądowej

Kolejny etap przekazania nominacji grudzień 2024

Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące Ekola kieruje nominację do Akademickie Liceum Ogólnokształcące Pwr

Liceum Salezjańskie kieruje nominację do Liceum Ogólnokształcące Sióstr Urszulanek

Technikum Żeglugi Śródlądowej kieruje nominację do ZS nr 5 ( przyjęto i nie zrealizowano)

Kolejny etap przekazania nominacji maj 2025

Akademickie Liceum Ogólnokształcące Pwr kieruje nominację do Szkoły Podstawowej nr 3

Liceum Ogólnokształcące Sióstr Urszulanek kieruje nominację do NSP Salezjańskiej

WCRS kieruje nominację do Szkoła Podstawowa ATUT

22 szkoły +3 nowe nominowane

WARSZTATY KOMPETENCJI RODZICIELSKICH

Warsztaty dla rodziców nastolatków to cykl  sześciu, dwugodzinnych spotkań warsztatowych stacjonarnych wraz z indywidualnymi konsultacjami dla rodziców, opartych na aktywizujących metodach, których celem jest wzmocnienie rodzicielskich kompetencji, umożliwiających efektywne wspieranie nastoletniego dziecka.  Celem warsztatów jest: poznanie procesów motywacyjno-poznawczych towarzyszących procesom decyzyjnym oraz wyborom (np. dotyczącym dalszej edukacji, ścieżki zawodowej etc.) młodzieży, zrozumienie istoty wspierania swojego nastoletniego

WARSZTATY KOMPETENCJI RODZICIELSKICH Dowiedz się więcej »

Warsztaty dla rodziców nastolatków

to cykl  sześciu, dwugodzinnych spotkań warsztatowych stacjonarnych wraz z indywidualnymi konsultacjami dla rodziców, opartych na aktywizujących metodach, których celem jest wzmocnienie rodzicielskich kompetencji, umożliwiających efektywne wspieranie nastoletniego dziecka

Celem warsztatów jest:

  • poznanie procesów motywacyjno-poznawczych towarzyszących procesom decyzyjnym oraz wyborom (np. dotyczącym dalszej edukacji, ścieżki zawodowej etc.) młodzieży,
  • zrozumienie istoty wspierania swojego nastoletniego dziecka w wszechstronnym rozwoju: zarówno poznawczym jak i społecznym i emocjonalnym, z uwzględnieniem wyzwań, jakie stawia przed nami współczesność (bieżąca sytuacja społeczna, pandemia, zagrożenie klimatyczne etc.)

Kogo zapraszamy?

Zapraszamy rodziców nastolatków szkół ponadpodstawowych. 

Warsztaty dla rodziców nastolatków terminy:

21 października 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

28 października 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

04 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

18 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

02 grudnia 2024 (poniedziałek), godz. 17:00-19:00

 

Prowadząca warsztaty dla rodziców nastolatków:

Agnieszka Ratajczak-Mucharska – psycholog. Od 25 lat zawodowo oraz społecznie zajmuję się wspieraniem młodzieży, rodziców i nauczycieli. Ekspert w programach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej – Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego.

Miejsce:

Zespół Szkół Nr 1 we Wrocławiu, ul. Słubicka 29-33

Wydarzenie programu Razem Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego jest bezpłatne.

Kontakt: Bogumiła Katkowska

 

Zapisy zakończone

 

EMOCJE – CHCE JE POZNAĆ!

Warsztaty psychologiczne dla szkół podstawowych klas 1-3

EMOCJE – CHCE JE POZNAĆ! Dowiedz się więcej »

Bezpłatne warsztaty psychoedukacyjne dla klas 1-3 szkół podstawowych

Zapraszamy dzieci do wzięcia udziału w warsztatach rozwijających inteligencję emocjonalną, poszerzających samoświadomość i akceptację emocji oraz poznaniu swoich mocnych stron.

Cel warsztatu

Jego celem jest poprawa kompetencji uczestników w zakresie rozpoznawania i zrozumienia emocji, zarówno swoich jak i innych osób, a także nauka sposobów radzenia sobie. Zajęcia są skoncentrowane na rozwijaniu empatii i zachowań altruistycznych wobec innych. Dzieci będą miały możliwość zapoznania się z tematem w sposób kreatywny – za pomocą różnorodnych zabaw oraz ćwiczeń z łatwością przyswoją przekazywaną im wiedzę. 

Prowadzący

Paulina Wajzer – psycholog,

Oliwia Gumienniczek – psycholog,

Natalia Owcarz – psycholog,

Ignacy Wakulski – psycholog.

Kontakt: 

Szkoły zainteresowane proszę o kontakt mailowy: e-mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl, podając w treści maila: Nazwa szkoły, klasa, osoba do kontaktu dla trenerów (mail, telefon, imię i nazwisko opiekuna grupy), tytuł warsztatu, wstępnie termin. 

Liczy się kolejność zgłoszeń. 

Czas i miejsce warsztatów: szkoła, 2 godziny lekcyjne (1,5h zegarowej) z przerwą po 45 minutach.


 

KONFLIKT – JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ?

warsztat jest przeznaczony dla klas 1-6 szkół podstawowych. Cel Uczestnicy poprzez zabawy psychologiczne i ciekawe zadania uczą się jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty i wzmacniać relacje z innymi. Poznają oni zjawiska takie jak agresja, przemoc czy empatia, a bezpieczna przestrzeń umożliwia wymianę doświadczeń z nimi związanych. Konstruktywne rozwiązywanie trudnych sytuacji wzmacnia zaufanie, poprawia komunikację, a także

KONFLIKT – JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ? Dowiedz się więcej »

warsztat jest przeznaczony dla klas 1-6 szkół podstawowych.

Cel

Uczestnicy poprzez zabawy psychologiczne i ciekawe zadania uczą się jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty i wzmacniać relacje z innymi. Poznają oni zjawiska takie jak agresja, przemoc czy empatia, a bezpieczna przestrzeń umożliwia wymianę doświadczeń z nimi związanych. Konstruktywne rozwiązywanie trudnych sytuacji wzmacnia zaufanie, poprawia komunikację, a także rozwija empatię i zdolność do współpracy, co sprzyja integracji grupy.

Prowadzący

Paulina Wajzer, psycholog,
Oliwia Gumienniczek, psycholog,
Ignacy Wakulski, psycholog.

Kontakt

Szkoły zainteresowane proszę o kontakt mailowy: e-mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl, podając w treści maila: Nazwa szkoły, klasa, osoba do kontaktu dla trenerów (mail, telefon, imię i nazwisko opiekuna grupy), tytuł warsztatu, wstępnie termin.

Liczy się kolejność zgłoszeń. 

Czas i miejsce warsztatów: szkoła, 2 godziny lekcyjne (1,5h zegarowej) z przerwą po 45 minutach.

 

 

 

ZGRUPUJMY SIĘ!

warsztat został stworzony dla klas 1-6 szkół podstawowych. Cel Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności dotyczące współdziałania z innymi, a także wzmocnienie integracji klasy. Podczas warsztatu dzieci będą miały okazję nauczyć się zasad pracy w grupie, a następnie przećwiczyć je podczas zabaw ruchowych oraz gier psychologicznych. Uczestnicy poznają się jeszcze lepiej w

ZGRUPUJMY SIĘ! Dowiedz się więcej »

warsztat został stworzony dla klas 1-6 szkół podstawowych.

Cel

Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności dotyczące współdziałania z innymi, a także wzmocnienie integracji klasy.

Podczas warsztatu dzieci będą miały okazję nauczyć się zasad pracy w grupie, a następnie przećwiczyć je podczas zabaw ruchowych oraz gier psychologicznych. Uczestnicy poznają się jeszcze lepiej w angażujących zadaniach.

Prowadzący

Paulina Wajzer, psycholog,
Oliwia Gumienniczek, psycholog,
Ignacy Wakulski, psycholog.

Kontakt

Szkoły zainteresowane proszę o kontakt mailowy: e-mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl, podając w treści maila: Nazwa szkoły, klasa, osoba do kontaktu dla trenerów (mail, telefon, imię i nazwisko opiekuna grupy), tytuł warsztatu, wstępnie termin.

Liczy się kolejność zgłoszeń. 

Czas i miejsce warsztatów: szkoła, 2 godziny lekcyjne (1,5h zegarowej) z przerwą po 45 minutach.

ODKRYWAM SWOJE SUPERMOCE

warsztat jest adresowany do klas 1-3 szkół podstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu poczucia własnej wartości najmłodszych.    Cel Jego głównym celem jest zbudowanie pozytywnego obrazu samego siebie przez uczestników zajęć. Korzystna samoocena sprzyja funkcjonowaniu dziecka i umożliwia mu prawidłowy rozwój.  Metody W trakcie warsztatu pracujemy metodami takimi jak zabawy psychologiczne, prace artystyczne czy

ODKRYWAM SWOJE SUPERMOCE Dowiedz się więcej »

warsztat jest adresowany do klas 1-3 szkół podstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu poczucia własnej wartości najmłodszych. 

 

Cel

Jego głównym celem jest zbudowanie pozytywnego obrazu samego siebie przez uczestników zajęć. Korzystna samoocena sprzyja funkcjonowaniu dziecka i umożliwia mu prawidłowy rozwój. 

Metody

W trakcie warsztatu pracujemy metodami takimi jak zabawy psychologiczne, prace artystyczne czy gry. Proponowane ćwiczenia zwiększają zaangażowanie dzieci i zachęcają je do aktywnego udziału w zadaniach.

Posłuchaj audycji Oblicza Wrocławia o nowych propozycjach warsztatów: https://www.radiorodzina.pl/audycje/dzieci-odkrywaja-swoje-supermoce/

Prowadzący

Paulina Wajzer, psycholog,
Oliwia Gumienniczek, psycholog,
Ignacy Wakulski, psycholog.

Kontakt

Szkoły zainteresowane proszę o kontakt mailowy: e-mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl, podając w treści maila: Nazwa szkoły, klasa, osoba do kontaktu dla trenerów (mail, telefon, imię i nazwisko opiekuna grupy), tytuł warsztatu, wstępnie termin.

Zapisy wkrótce.

Warsztaty dostępne od października 2024 r.

wke.wcrs.wroclaw.pl
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.