Nasze zdrowie

Szereg działań podejmowanych w celu podnoszenia świadomości zachowań prozdrowotnych. Obszar tematyczny jest bardzo szeroki.  Projekt obejmuje zarówno konferencje, warsztaty i webinaria (np. o szczepieniach, fakty o koronawirusie), jak i specjalnie dedykowane wrocławskim dzieciom wydawnictwa (NIEMAPA).

[Aktualizacja: zapisy zakończone]Zapraszamy  rodziców, którzy podejrzewają u swojego dziecka ADHD lub niedawno otrzymali diagnozę. Spotkanie przeznaczone jest wyłącznie dla dorosłych Czytaj więcej
Zaproszenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w VI Międzyszkolnym Konkursie na Esej. Czytaj więcej
baner
Zapraszamy dzieci w wieku 3–9 lat wraz z rodzicami i opiekunami na dziewiąty już cykl bezpłatnych warsztatów rodzinnych online! 💜To Czytaj więcej
Cykl warsztatów dla par o budowaniu relacji, które stają się fundamentem rodziny.Zapraszamy na cykl warsztatów Razem, nie obok siebie - Czytaj więcej
Organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe w połączeniu z dziedzinami związanymi ze sztuką wśród dzieci i młodzieży. Czytaj więcej
baner
Festiwal dla zespołów i chórów młodzieżowychWrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Szkoła Podstawowa nr 17 im. prof. Stanisława Kulczyńskiego we Wrocławiu, informuje Czytaj więcej
MOST to miejsce, w którym to młodzież ma głos: decyduje, jak wygląda i zmienia się przestrzeń i co się w Czytaj więcej
baner
Warsztaty Kompetencji RodzicielskichBycie rodzicem to jedna z najważniejszych, a zarazem najbardziej wymagających ról w życiu. Nasze warsztaty kompetencji rodzicielskich powstały Czytaj więcej
baner
Wrocławskie Centrum Rozwoju społecznego organizuje m.in. bezpłatne warsztaty psychologiczne w szkołach rozwijające inteligencję emocjonalną, poszerzające samoświadomość i akceptację emocji oraz Czytaj więcej
Zapraszamy młodzież do udziału w II PRZEGLĄDZIE PIOSENKI EUROPEJSKIEJ pod hasłem „Kolorowa Europa”Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Czytaj więcej

Moje dziecko funkcjonuje inaczej — warsztaty dla rodziców

[Aktualizacja: zapisy zakończone] Zapraszamy  rodziców, którzy podejrzewają u swojego dziecka ADHD lub niedawno otrzymali diagnozę. Spotkanie przeznaczone jest wyłącznie dla dorosłych bez udziału dzieci. Masz wrażenie, że Twoje dziecko „funkcjonuje inaczej”? Usłyszałaś/eś diagnozę ADHD i nie wiesz, jaki powinien być kolejny krok? A może czujesz, że coś się dzieje, ale nadal brakuje Ci jasnych odpowiedzi?Nie […]

Moje dziecko funkcjonuje inaczej — warsztaty dla rodziców Dowiedz się więcej »

[Aktualizacja: zapisy zakończone]

Zapraszamy  rodziców, którzy podejrzewają u swojego dziecka ADHD lub niedawno otrzymali diagnozę. Spotkanie przeznaczone jest wyłącznie dla dorosłych bez udziału dzieci.

Masz wrażenie, że Twoje dziecko „funkcjonuje inaczej”? Usłyszałaś/eś diagnozę ADHD i nie wiesz, jaki powinien być kolejny krok? A może czujesz, że coś się dzieje, ale nadal brakuje Ci jasnych odpowiedzi?
Nie jesteś w tym sam/a.

To szkolenie powstało właśnie z myślą o Tobie.
Bez oceniania, bez sztywnego, podręcznikowego języka.
Dostaniesz solidną wiedzę, konkretne wskazówki i czas na zadanie swoich pytań.

Program szkolenia:

✅ Fakty i mity o ADHD – jak nie dać się stereotypom
✅ Diagnoza krok po kroku – co warto wiedzieć?
✅ ADHD w domu i szkole – jak wspierać zamiast kontrolować
✅ Co robić po diagnozie? Od czego zacząć działania
✅ Jak zadbać o siebie – bo spokojny rodzic to silny rodzic
✅ Przestrzeń na Twoje pytania – bez ocen i książkowych formuł

Termin: 10 grudnia 2025, godz. 17:00-19:00

Miejsce: pl. Dominikański 6, WCRS

Prowadząca szkolenie:

Agnieszka Latus – Diagnosta ADHD, psychodietetyczka, psychoterapeutka systemowa. Pracuje z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą, wspierając ich w lepszym rozumieniu siebie — szczególnie w obszarach ADHD, zaburzeń odżywiania oraz trudności lękowych i depresyjnych.

Specjalizuje się w:

  • diagnozie ADHD (m.in. Conners 3, IDS-2)
  •  terapii rodzinnej, indywidualnej i grupowej
  • pracy z młodzieżą z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi
  • szkoleniach i warsztatach dla rodziców oraz nauczycieli.

Współprowadząca szkolenie:

Julia Bak – studentka psychologii, asystuje przy procesach diagnostycznych, bierze udział w konsyliach dotyczących pacjentów skierowanych na diagnozę, raportuje i dba o dokumentację.

Daj sobie przestrzeń na zrozumienie. Nie musisz wiedzieć wszystkiego — wystarczy, że chcesz dowiedzieć się więcej.
Zapisz się i rozpocznij bardziej świadomą drogę razem z nami. ❤️

[Aktualizacja: zapisy zakończone]

VI Międzyszkolny Konkurs na Esej

Zaproszenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w VI Międzyszkolnym Konkursie na Esej.

VI Międzyszkolny Konkurs na Esej Dowiedz się więcej »

Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Liceum Ogólnokształcące nr IX Wrocławia im. Juliusza Słowackiego we Wrocławiu zapraszają uczniów szkół ponadpodstawowych z Wrocławia, Aglomeracji Wrocławskiej oraz Dolnego Śląska do udziału w VI Międzyszkolnym Konkursie na Esej. 

Konkurs ma na celu zachęcenie utalentowanej młodzieży do pisania i prezentowania własnej twórczości pisarskiej, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości młodych autorów oraz integrowanie młodzieży szkolnej przejawiającej zainteresowania literackie. 

Zadaniem uczestników VI edycji Międzyszkolnego Konkursu na Esej będzie napisanie tekstu zanurzonego w realiach wrocławskich i skoncentrowanego na dźwiękach.

Ucho nie ma powieki (jak głosi znane przysłowie), toteż słyszenie okazuje się czynnością realizowaną przez nas nawet mimowolnie. Inaczej rzecz ma się ze słuchaniem – praktyką aktywną i zaangażowaną, nastawioną na rozumienie oraz na emocje. Efektem owej praktyki jest odkrywanie pejzażu dźwiękowego, czyli uporządkowanej, nierzadko malowniczej struktury złożonej z różnych odgłosów – dźwięków przyrody i cywilizacji, dźwięków codziennych i artystycznych. Wiele interesujących odgłosów z pewnością można odnaleźć, odwiedzając różne zakątki Wrocławia. Uczestnicy tegorocznej edycji konkursu mają za zadanie przełożyć takie pejzaże dźwiękowe na słowa i wpleść ową literacką „fonografię” w eseistyczny wywód, cechujący się indywidualizmem, swobodą i refleksyjnością.

 

Zainteresowanych uczniów zapraszamy na warsztaty, które poprowadzi dr Dobrawa Lisak-Gębala – badaczka eseistyki z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ponadto wszystkie chętnym, zgłoszonym do konkursu osobom udostępnimy wykład dr Dobrawy Lisak-Gębali uzupełniający tematykę, czym jest sztuka pisania eseju. Chęć wysłuchania wykładu należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: anna.ducka@wcrs.pl .

Zgłoszenia na warsztaty należy przesłać do 22 grudnia 2025 na adres: renata.madeiska@lo9.wroc.pl 

Zgłoszenia do Konkursu oraz dodatkowe informacje: Renata Madeiska, e-mail: renata.madeiska@lo9.wroc.pl

TERMIN NADSYŁANIA PRAC: do 23 marca 2026r.

REGULAMIN KONKURSU

Kreatywna książka online

baner

Zapraszamy dzieci w wieku 3–9 lat wraz z rodzicami i opiekunami na dziewiąty już cykl bezpłatnych warsztatów rodzinnych online! 💜To wyjątkowe spotkania, podczas których wspólnie czytamy, słuchamy i tworzymy – odkrywając radość rodzinnego czytania i twórczego działania.  [Aktualizacja]: UWAGA! zmiana terminu z 15.12.2025 (poniedziałek) „Góra mądrości” na 22.12.2025  Warsztaty prowadzi: Katarzyna Łabędzka-Hełka – nauczyciel, edukator i mentor Wrocławskiej Koncepcji

Kreatywna książka online Dowiedz się więcej »

Zapraszamy dzieci w wieku 3–9 lat wraz z rodzicami i opiekunami na dziewiąty już cykl bezpłatnych warsztatów rodzinnych online! 💜
To wyjątkowe spotkania, podczas których wspólnie czytamy, słuchamy i tworzymy – odkrywając radość rodzinnego czytania i twórczego działania.

 [Aktualizacja]: UWAGA! zmiana terminu z 15.12.2025 (poniedziałek) „Góra mądrości” na 22.12.2025 

Warsztaty prowadzi: Katarzyna Łabędzka-Hełka – nauczyciel, edukator i mentor Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej WCRS.
Miejsce: Platforma Zoom (online, w czasie rzeczywistym)
Godzina rozpoczęcia: 18:00
Czas trwania: ok. do 19:30

Familijne warsztaty online „Kreatywna książka” – jesień / zima 2025

Każde spotkanie to:

  • 📖 ciekawa historia czytana i opowiadana na żywo,

  • 🎨 wspólne działania plastyczne inspirowane książką,

  • 💡 inspiracje dla rodziców, jak aktywnie czytać dzieciom.

W zależności od tematu zajęć, część plastyczna będzie dostosowana do wieku uczestników:
➡️ grupa młodsza (3–5 lat) – prostsze zadanie
➡️ grupa starsza (6–9 lat) – bardziej rozbudowane działania


 

🗓️ PROGRAM WARSZTATÓW

1️⃣ 17.11.2025 (poniedziałek) „Pan Wilk i Pani Kurka”
➡️ Przygotuj: czarną, białą i żółtą kartkę, nożyczki, klej, białą kredkę

2️⃣ 24.11.2025 (poniedziałek) „Najwyższa na świecie wieża z książek”
➡️ Przygotuj: 2 białe kartki, 2 kolorowe (np. niebieską i zieloną), kredki, nożyczki, klej

3️⃣ 1.12.2025 (poniedziałek) „Święty Mikołaj”
➡️ Przygotuj: 2 białe kartki, 1 czerwoną, kredki, nożyczki, klej

4️⃣ 8.12.2025 (poniedziałek) „O zebrze, która chciała być w kwiatki”
➡️ Przygotuj: 2 białe kartki techniczne, 1 czarną, kredki lub flamastry, nożyczki, klej

5️⃣ 15.12.2025 (poniedziałek) „Góra mądrości” [Aktualizacja]: UWAGA! zmiana terminu na 22.12.2025 

➡️ Przygotuj: 2 kolorowe kartki (pomarańczową i jasnobrązową), 1 białą, kredki i czarny flamaster


Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale obowiązują zapisy.
📩 Zapisy: poniżej poprzez formularz zgłoszeniowy

Gdy za oknem jesienno-zimowa szaruga – spotkajmy się z książką, kolorami i wyobraźnią!

Projekt realizowany w ramach Akademii Twórczych Inicjatyw Obywatelskich
Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego

kontakt: Bogumiła Katkowska

mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl

Formularz zgłoszeniowy:

Administratorem danych osobowych jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, z siedzibą we Wrocławiu (dalej: my). Może się Pani/Pan z nami skontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław – przez e-mail: info@wcrs.wroclaw.pl – telefonicznie: tel. 71 77 24 900. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może Pani/Pan się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław. – przez e-mail: iod@wcrs.wroclaw.pl Cele przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach: 1) związanych z realizacją warsztatów familijnych online 2) związanych z ewentualnych dochodzeniem roszczeń i odszkodowań związanych w niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy (warsztatów familijnych online) 3) udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, skargi i wnioski, 4) wykonywania obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: 1) niezbędność do wzięcia udziału w warsztatach familijnych online (wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy – warsztatów familijnych online art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 2) konieczności wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych: Będziemy przechowywać Pani/Pana dane do momentu zakończenie Projektu pn. Warsztaty familijne online. Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (dot. wizerunku), prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych (dot. wizerunku), prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Pani/Pana dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko, jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy oraz wykonywania przez administratora prawnie uzasadnionych obowiązków. Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w punktach 1 i 2 powyżej). Prawo wniesienia skargi do organu. Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
podanych w niniejszym zgłoszeniu oraz na nieodpłatne utrwalenie i rozpowszechnienie mojego wizerunku w formie fotografii w związku z moim udziałem w warsztatach organizowanych przez jednostkę organizacyjną gminy Wrocław – Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego z siedzibą przy pl. Dominikańskim 6 we Wrocławiu. Niniejsza zgoda obejmuje wykonanie i powielenie zdjęć zawierających mój wizerunek oraz nieodpłatne wykorzystywanie zdjęć za pośrednictwem dowolnego medium, za pośrednictwem Internetu, na profilach internetowych umieszczonych na portalach społecznościowych, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych – w celu publicznego odtwarzania fotografii dla celów informacyjnych i promocyjnych w zakresie działalności statutowej Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego, Oświadczam, że jestem pełnoletni/a, mam zdolność do czynności prawnych, zapoznałem/am się z powyższą treścią i w pełni ją rozumiem.
Jestem świadomy / świadoma konsekwencji cywilnych i karnych, wynikających z pobierania, nagrywania, przerabiana, uzupełniania lub wykorzystywania materiałów, video online tworzonych w ramach projektu pn. ”Warsztaty familijne online” bez zgody autora, umieszczania lub udostępniania konsultacji online w sieci internetowej lub intranetowej bez zgody autora, naruszania praw do wizerunku osób biorących udział w konsultacjach online, naruszenia dóbr osobistych osób biorących udział w konsultacjach online a także Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. *

Warsztaty Razem, nie obok siebie

Cykl warsztatów dla par o budowaniu relacji, które stają się fundamentem rodziny. Zapraszamy na cykl warsztatów Razem, nie obok siebie – „DZIEŃ DOBRY WSPÓLNE ŻYCIE” – spotkań dla par i małżeństw, które chcą świadomie budować relację opartą na zrozumieniu, współpracy i bliskości.To przestrzeń dla tych, którzy chcą spojrzeć na siebie z nowej perspektywy – nie

Warsztaty Razem, nie obok siebie Dowiedz się więcej »

Cykl warsztatów dla par o budowaniu relacji, które stają się fundamentem rodziny.

Zapraszamy na cykl warsztatów Razem, nie obok siebie – „DZIEŃ DOBRY WSPÓLNE ŻYCIE” – spotkań dla par i małżeństw, które chcą świadomie budować relację opartą na zrozumieniu, współpracy i bliskości.
To przestrzeń dla tych, którzy chcą spojrzeć na siebie z nowej perspektywy – nie po to, by przetrwać, ale by rozwijać się razem.

Wspólne życie to nie tylko emocje, obowiązki i rutyna – to proces nieustannego uczenia się siebie nawzajem, odnawiania dialogu i pielęgnowania wzajemnego szacunku. Podczas warsztatów będziemy przyglądać się temu, jak dbać o relację w codzienności, by była źródłem siły, stabilności i wsparcia dla całej rodziny.

Tematy spotkań:

1. Nie tylko achy i ochy
Rzecz o powrocie do fundamentów związku jako fundamentów rodziny.
Jak pielęgnować relację, gdy minie pierwsze zauroczenie? Jak przypomnieć sobie, co nas połączyło?
📅 26 listopada 2025 r. (środa), godz. 17:00–19:00

2. Słodko-pierdząco to już było
O rolach, obowiązkach, współpracy i przestrzeni dla siebie i innych.
Jak dzielić odpowiedzialność i zachować partnerstwo, nie tracąc własnej tożsamości?
📅 2 grudnia 2025 r. (wtorek), godz. 17:00–19:00

3. Czy on/ona znowu musi mi to robić?
O zaklętym tańcu powtarzanych nawyków i rytuałów, z których chcemy wyjść, ale nie wiemy jak.
Jak rozpoznać utrwalone schematy i zmienić je w sposób wspierający bliskość?
📅 16 grudnia 2025 r. (wtorek), godz. 17:00–19:00

🧭 Cele warsztatów

Podczas cyklu uczestnicy:

  • nauczą się lepiej rozumieć siebie i partnera w kontekście codziennych potrzeb,
  • przyjrzą się sposobom komunikacji i rozwiązywania konfliktów,
  • odkryją, jak znaleźć balans pomiędzy „ja” – „ty” – „my”,
  • dowiedzą się, jak pielęgnować relację, która wzmacnia również dzieci i całą rodzinę.

Jak mówi prowadząca:

„Jest takie powiedzenie: szczęśliwa mama – szczęśliwe dziecko.
Ja wolę mówić: stabilny dorosły to wspierający dorosły.
Dzieci duszą się w rodzicielskim gulaszu – i nasiąkają przyprawami dodawanymi przez dorosłych.”

👩‍🏫 Prowadząca: Patrycja Frania

Psychoterapeutka, pedagożka i trenerka. Pracuje w dwóch modalnościach psychoterapeutycznych – TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach) i PPT (Transkulturowa Psychoterapia Pozytywna).
Specjalizuje się w pracy z parami, rodzicami, osobami dorosłymi oraz młodzieżą. Wspiera również osoby w spektrum autyzmu i ADHD oraz osoby z doświadczeniem traumy i PTSD.

W pracy łączy różne modele terapeutyczne, kierując się potrzebami i potencjałem drugiego człowieka. Ukończyła m.in. Systemową Szkołę Pomocy Rodzinie, Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, kurs Racjonalnej Terapii Zachowania oraz pełne szkolenie terapeutyczne TSR.

Na co dzień współpracuje z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (WCRS), Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES), wrocławskimi uczelniami oraz Fundacją „Wychowanie w Szacunku”.

W swojej pracy kieruje się przekonaniem, że każdy człowiek posiada zasoby i dobre intencje, a rolą terapeuty jest pomóc mu je dostrzec i rozwijać.

📍 Miejsce: pl. Dominikański 6
📝 Zapisy: poprzez formularz zgłoszeniowy poniżej.

Niech ten cykl będzie okazją do zatrzymania się i spojrzenia na relację z troską, ciekawością i wdzięcznością.
Bo być razem to nieustanny proces – a te warsztaty pomogą przeżywać go bardziej świadomie. 

Formularz zgłoszeniowy:

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego 1. Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego, z siedzibą we Wrocławiu (dalej: my). Może się Pan/Pani z nami skontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław – przez e-mail: info@wcrs.wroclaw.pl – telefonicznie: tel. 71 77 24 900. 2. Inspektor ochrony danych: Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może Pan/Pani się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób: – listownie na adres: pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław. – przez e-mail: iod@wcrs.wroclaw.pl 3. Cele przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach: 1) związanych z realizacją warsztatów kompetencji Wychowawczych dla rodziców realizowanych w ramach programu RAZEM Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego 2) udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, skargi i wnioski, 3) wykonywania obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. 4. Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: 1) niezbędność do realizacji Warsztatów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 2) konieczności wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). 5. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych: Będziemy przechowywać Pani/Pana dane zawarte w dokumentacji związanej z Wykładami/Warsztatami przez okres 6 lat od zakończenia umowy. 6. Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych Będziemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe Organom, podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania, lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną, podmiotom działającym na zlecenie lub polecenie Administratora. W zakresie niezbędnym – Wnioskodawcom, działającym na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, 7. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy Pani /Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. 8. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych Przysługują Panu/Pani następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: ● prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych • prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, • prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Pani/Pana dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko, jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy oraz wykonywania przez administratora prawnie uzasadnionych obowiązków. Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe w punktach 1 i 2 powyżej). Prawo wniesienia skargi do organu. Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku w celach związanych z organizacją warsztatów kompetencji wychowawczych dla rodziców realizowanych w ramach programu RAZEM Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego Administratorem danych osobowych jest Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław. Dane osobowe są przechowywane i przetwarzane w celu realizacji projektów realizowanych przez WCRS. Jeśli nie wyraża Pani/Pan zgody na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, prosimy o informację drogą mailową. * *

Human & STEAM

Organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe w połączeniu z dziedzinami związanymi ze sztuką wśród dzieci i młodzieży.

Human & STEAM Dowiedz się więcej »

Czym jest Human & STEAM

HUMAN & STEAM (Science Technology Engineering Arts Math) to organizowana we Wrocławiu coroczna inicjatywa popularnonaukowa promująca nauki ścisłe, nowe technologie, inżynierię i matematykę w połączeniu z dziedzinami związanymi ze sztuką wśród dzieci i młodzieży. Do współpracy zapraszamy ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin, ponieważ zależy nam na pokazaniu interdyscyplinarności i różnorodności nauki. Dlatego każdy temat pokazujemy z wielu perspektyw – zarówno naukowej jak i artystycznej, technicznej i humanistycznej. 

5 edycja projektu

Tegoroczna edycja poświęcona będzie OCEANOM. W naszych poszukiwaniach powędrujemy w głąb oceanów. Zaprosimy do fascynującego świata pełnego niezwykłych stworzeń i zagadek. Poszukamy odpowiedzi na różne pytania: Dlaczego wody poszczególnych oceanów się nie mieszają od razu? Co się kryje w tajemniczych głębinach oceanów? Czy wiesz, który ocean jest najgłębszy? W jaki sposób ludzie realizowali swoje marzenia, zaspokajali ciekawość dotyczącą podboju morskich głębin?

Strona główna projektu HUMAN & STEAM

Harmonogram wydarzeń

dr inż. Anna Hajdusianek, prof. Politechnika Wrocławska

“Dzwon nurkowy” Dzieci podczas wydarzenia dowiedzą się w jaki sposób ludzie realizowali swoje marzenia, zaspokajali ciekawość dotyczącą podboju morskich głębin. Pokażę także na przykładzie dwonu nurkowego jak zmieniały się możliwości podczas rozwoju nauki i technologii. Zainspiruję dzieci do wykonywania prostych doświadczeń w domu lub w szkole pokazując zasadę działania dwonu nurkowego oraz sprawdzenia prawa Archimedesa.

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 1-4

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online (link do platformy otrzymają zapisane klasy)

Kiedy: 13 listopada 2025 (czwartek), godz. 9.00-9.45

Zapisy: formularz poniżej

Marta Czarnocka, ZSP nr 21

“Kahoot matematyczno-geograficzny” Czy wiesz który ocean jest najgłębszy, albo jakie stworzenia można w nim znaleźć. Jak dbać o czystość w oceanach? Jeśli znasz na nie odpowiedzi to super, jak nie – to będziesz mieć okazję dowiedzieć się czegoś nowego. Dla uczestników przewidujemy nagrody:)

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 6-8 

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 13 listopada 2025 (czwartek), godz. 17.00-17.30

Zapisy: formularz poniżej

dr inż. Anna Hajdusianek, prof. Politechnika Wrocławska

“Nurek Kartezjusza” – podczas warsztatów dzieci będą konstruować jedną z najstarszych zabawek fizycznych – nurka Kartezjusza. Dowiedzą się też, jak działa taka zabawka oraz jak zmieniała się na przestrzeni ostatnich 400 lat.

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 1-6 

Ile osób: ok. 30 osób

Gdzie: stacjonarnie w szkole

Kiedy: 3 warsztaty                                                            17 listopada 2025 (poniedziałek), godz. 8.00-8.45 BRAK MIEJSC;         17 listopada 2025 (poniedziałek), BRAK MIEJSC;     18 listopada 2025 (wtorek), BRAK MIEJSC;  

Zapisy: formularz poniżej

Joanna Biel-Kiepura, ZS nr 6                                   Marta Czarnocka, ZSP nr 21        

“20 tys. mil podmorskiej żeglugi – biofizyka w oceanie ”

Cześć Drodzy Mali Odkrywcy! Zapraszamy Was na niesamowitą wyprawę do świata biofizyki – nauki, która łączy biologię i fizykę! Podczas tego wyjątkowego wykładu poznacie tajemnice podwodnych podróży Juliusza Verne’a i jego słynnej powieści „10 000 mil podwodnej żeglugi”. Dowiecie się, jak to możliwe, że ludzie mogą pływać i nurkować głęboko pod wodą, a także odkryjecie tajemniczą skorupę, która kryje w sobie wielką tajemnicę.

Ta skorupa to nie jest zwykła skorupa — to tajemnica, której odwiecznym celem jest ukrycie sekretów głębin oceanu, zagadek podwodnych świątyń i nieodkrytych światów. To właśnie w jej wnętrzu kryją się niespodzianki i zagadki, które czekają na odważnych odkrywców, takich jak Wy!

Dołącz do nas i poczuj się jak prawdziwy odkrywca podwodnych tajemnic! Czekamy na Ciebie z uśmiechem i mnóstwem niespodzianek!

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 1-4

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 17 listopada 2025 (poniedziałek), 9.00-9.45

Zapisy: formularz poniżej

Joanna Biel-Kiepura, ZS nr 6                                   Marta Czarnocka, ZSP nr 21        

“20 tys. mil podmorskiej żeglugi – biofizyka w oceanie “

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co się kryje w tajemniczych głębinach oceanów? Wyobraźcie sobie magiczne wody, pełne niezwykłych stworzeń i zagadek, które czekają na odważnych odkrywców. Tak jak w opowieściach Juliusza Verne’a, gdzie każdy zakamarek skrywa coś niespodziewanego, tak i tutaj czeka na was przygoda, która zmieni wasze spojrzenie na świat. Czy jesteście gotowi na wyprawę, która wywróci do góry nogami wszystko, co wiedzieliście do tej pory? Zapraszamy Was na niesamowitą wyprawę do świata biofizyki – nauki, która łączy biologię i fizykę! Podczas tego wyjątkowego wykładu poznacie tajemnice podwodnych podróży Juliusza Verne’a i jego słynnej powieści „20 000 mil podmorskiejżeglugi”. Dowiecie się, jak to możliwe, że ludzie mogą pływać i nurkować głęboko pod wodą, a także odkryjecie tajemniczą skorupę, która kryje w sobie wielką tajemnicę.

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 6-8

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 18 listopada 2025 (wtorek), 9.00-9.45

Zapisy: formularz poniżej

Joanna Cymerman, SP nr 77

“Co to jest wszechocean?” – czym jest wszechocean i dlaczego jest ważny dla życia na Ziemi. Ciekawostki geograficzne:)

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 1-4

Ile osób: ok. 60 osób

Gdzie: online

Kiedy: 19 listopada 2025 (środa), godz. 11.40-12.40

Zapisy: formularz poniżej

dr inż. Łukasz Pawlaczyk, Politechnika Wrocławska Mirek Sęga, ZS nr 20

“W berka z elektronami” – Podczas elektryzującej demonstracji poznacie nietypowe zwyczaje i drogi wędrowania elektronów. Sami przekonacie się, czy łatwo jest okiełznać elektrony i zmusić je do wykonywania określonych zadań. A może uda wam się dobyć sprawność pogromcy elektronów…

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 6-8

Ile osób: do 30 osób

Gdzie: ZS nr 20, ul. Kłodnicka 36

Kiedy: 21 listopada 2025 (piątek), godz. 9.00-10.30

Zapisy: BRAK MIEJSC

Joanna Cymerman, SP nr 77                                   Marta Czarnocka, ZSP nr 21                                    Mirek Sęga, ZS nr 20

“Ocean w probówce – jak się tworzą prądy morskie” – Dlaczego wody poszczególnych oceanów nie mieszają się od razu? Stężenie soli i ch właściwości – doświadczenia geo-chemiczne.

Dla kogo: szkoły podstawowe kl. 6-8

Ile osób: do 30 osób

Gdzie: SP nr 77, ul. Świętego Jerzego 4

Kiedy: 26 listopada 2025 (środa), godz. 11.40-13.40

Zapisy: BRAK MIEJSC

Formularz zgłoszeniowy

Festiwal Harmonia Pojednania – Muzyczne Echo Chopina

baner

Festiwal dla zespołów i chórów młodzieżowych Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Szkoła Podstawowa nr 17 im. prof. Stanisława Kulczyńskiego we Wrocławiu, informuje o zmianie terminu wydarzenia muzycznego – Festiwalu „Harmonia Pojednania – Muzyczne Echo Chopina”. Wydarzenie przeniesione na marzec 2026 r.  To spotkanie młodych pasjonatów muzyki, którzy poprzez wspólne śpiewanie i artystyczną ekspresję pragną oddać hołd twórczości Fryderyka Chopina

Festiwal Harmonia Pojednania – Muzyczne Echo Chopina Dowiedz się więcej »

Festiwal dla zespołów i chórów młodzieżowych

Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego oraz Szkoła Podstawowa nr 17 im. prof. Stanisława Kulczyńskiego we Wrocławiu, informuje o zmianie terminu wydarzenia muzycznego – Festiwalu „Harmonia Pojednania – Muzyczne Echo Chopina”. Wydarzenie przeniesione na marzec 2026 r. 

To spotkanie młodych pasjonatów muzyki, którzy poprzez wspólne śpiewanie i artystyczną ekspresję pragną oddać hołd twórczości Fryderyka Chopina oraz idei harmonii i porozumienia między ludźmi.

Festiwal „Harmonia Pojednania – Muzyczne Echo Chopina” to nie tylko muzyczna rywalizacja, ale przede wszystkim święto młodzieżowej pasji, wspólnego śpiewu i piękna muzyki klasycznej.
Zapraszamy wszystkich młodych artystów i miłośników muzyki do wspólnego przeżywania tego wyjątkowego wydarzenia! 

Cele festiwalu:

  • popularyzacja muzyki Fryderyka Chopina wśród dzieci i młodzieży,

  • rozwijanie pasji muzycznych i talentów wokalnych,

  • promowanie współpracy, przyjaźni i dialogu poprzez wspólne muzykowanie,

  • integracja młodych artystów z różnych szkół i środowisk.

Kto może wziąć udział?

Festiwal jest skierowany do zespołów i chórów młodzieżowych z Wrocławia i okolic. Uczestnicy będą rywalizować w następujących kategoriach wiekowych i zespołowych:

Szkoły podstawowe – klasy 1–3

  • zespoły wokalne (2–20 osób)

  • chóry (od 21 osób)

Szkoły podstawowe – klasy 4–8

  • zespoły wokalne (2–20 osób)

  • chóry (do 30 osób)

Szkoły ponadpodstawowe

  • zespoły wokalne (2–20 osób)

  • chóry (od 21 osób)

Kiedy?

Uwaga! Festiwal przełożony na marzec 2026 r.

Jak się zgłosić?

Zgłoszenie zespołów będą przyjmowane od 12.01.2026 r. do 02.03.2026 r.

Zapisy poprzez Formularz zgłoszeniowy poniżej.

Szczegółowe informacje o repertuarze i zasadach uczestnictwa zostaną udostępnione w Regulaminie.

Organizatorzy Festiwalu:

  • Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego
  • Szkoła Podstawowa nr 17 im. Stanisława Kulczyńskiego we Wrocławiu

Partner:

  • Liceum Ogólnokształcące nr XIV im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu. 

 

Przestrzeń Młodych MOST

MOST to miejsce, w którym to młodzież ma głos: decyduje, jak wygląda i zmienia się przestrzeń i co się w niej dzieje.

Przestrzeń Młodych MOST Dowiedz się więcej »

W prowadzeniu Mostu młodych gospodarzy wspierają doświadczeni moderatorzy, których zadaniem jest nadanie formalnych ram działaniom, a także psycholog. Dzięki ich obecności każda młoda osoba potrzebująca wspierającej rozmowy może na nią liczyć.

Miejsce: ul. Legnicka 21

Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 14:00-20:00 i sobota 12:00-20:00

Psycholog: wtorek, czwartek, piątek 16:00-20:00

 

 

WARSZTATY KOMPETENCJI WYCHOWAWCZYCH DLA RODZICÓW

baner

Warsztaty Kompetencji Rodzicielskich Bycie rodzicem to jedna z najważniejszych, a zarazem najbardziej wymagających ról w życiu. Nasze warsztaty kompetencji rodzicielskich powstały z myślą o tych, którzy chcą budować świadome, pełne szacunku i zrozumienia relacje ze swoimi dziećmi. Podczas spotkań uczestnicy: uczą się skutecznej komunikacji z dzieckiem, odkrywają sposoby na radzenie sobie z trudnymi emocjami –

WARSZTATY KOMPETENCJI WYCHOWAWCZYCH DLA RODZICÓW Dowiedz się więcej »

Warsztaty Kompetencji Rodzicielskich

Bycie rodzicem to jedna z najważniejszych, a zarazem najbardziej wymagających ról w życiu. Nasze warsztaty kompetencji rodzicielskich powstały z myślą o tych, którzy chcą budować świadome, pełne szacunku i zrozumienia relacje ze swoimi dziećmi.

Podczas spotkań uczestnicy:

  • uczą się skutecznej komunikacji z dzieckiem,

  • odkrywają sposoby na radzenie sobie z trudnymi emocjami – swoimi i dziecka,

  • poznają praktyczne narzędzia wychowawcze, które wspierają rozwój i samodzielność,

  • otrzymują przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia z innymi rodzicami.

Warsztaty prowadzone są w formie interaktywnych zajęć, w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. Nie chodzi o gotowe recepty, ale o wspólne poszukiwanie rozwiązań, które najlepiej odpowiadają potrzebom każdej rodziny.

Zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności, lepiej rozumieć swoje dzieci i czerpać więcej radości z rodzicielstwa.

Cykl warsztatów jest bezpłatny i kierowany do rodziców zarówno młodszych dzieci jak i starszej nastoletniej młodzieży. 

Warsztat 1: Relacja z dzieckiem – jak o nią dbać?

  • Czym jest „dobra relacja” z dzieckiem?
    Główne filary relacji: zaufanie, otwartość, empatia, wspólne doświadczenia.

„Kiedy dziecko czuje się widziane, słyszane i rozumiane, jego mózg rozwija się w kierunku odporności i zdrowia psychicznego.”

  • Postawy rodzicielskie i ich wpływ na relację
    Krótkie przedstawienie klasyfikacji postaw (na podstawie M. Tyszkowej i współczesnych badań)
  • Postawy sprzyjające budowaniu relacji: akceptacja, dialog, granice z miłością.
  • Negatywny wpływ nadmiernej kontroli, oceniania, emocjonalnej nieobecności.
  • Bycie uważnym w relacji – co to oznacza?
    Uważność = bycie “tu i teraz” z dzieckiem (na podstawie ujęcia mindfulness w rodzicielstwie – Kabat-Zinn, 2016).
  • Znaczenie małych gestów: wspólny czas, kontakt wzrokowy, dotyk, rozmowa bez przerywania.

 Wykład, Ćwiczenia i dyskusje

Termin: 16.10.2025 r., godz. 16:30-19:30

Miejsce: pl. Dominikański 6 sala 210 na drugim piętrze

Prowadząca warsztaty: Agnieszka Latus  –psycholożka, psychoterapeutka systemowa


Warsztat 2: Emocje – jak je rozumieć i wspierać u siebie i dziecka?

  • Emocje w rodzinie – nieuniknione i potrzebne
    Czym są emocje i jaka jest ich funkcja?
    Emocje jako kompas i sygnał, nie wróg.
    Emocje = energia + informacja (J. Juul).
    Krótkie przypomnienie podstawowych emocji i ich funkcji.

„Złość dziecka to często wołanie o relację, a nie problem do naprawienia.”

  • Rozwój emocjonalny dziecka w wieku 7–17 lat
    Dzieci młodsze (7–12 lat): uczą się nazw emocji i sposobów wyrażania.
    Nastolatki (13–17 lat): intensywność emocji, impulsywność, potrzeba autonomii.
  • Co dziecko/nastolatek może czuć, ale nie potrafi powiedzieć: „Nie chcę iść do szkoły” – lęk, presja, wstyd.
  • Rola dorosłego: „być lustrem emocji, nie sędzią”.
    Część praktyczna: Rozpoznaj – nazwij – zareaguj

 „Empatia wobec dziecka zaczyna się od empatii wobec siebie jako rodzica.”

Wykład, Ćwiczenia i dyskusje

Termin: 22.10.2025 r., godz. 16:30-19:30

Miejsce: pl. Dominikański 6 sala 210 na drugim piętrze

Prowadząca warsztaty: Dorota Laska – psycholożka, psychoterapeutka oraz  pedagożką


Warsztaty 3: Jak rozmawiać, by budować relację – Komunikacja bez przemocy w relacjach z dziećmi

  • Czym jest Komunikacja bez Przemocy (NVC)?
    Krótkie przedstawienie założeń NVC wg Marshalla Rosenberga.
    Filary NVC:
    1. Obserwacja bez oceniania
    2. Wyrażanie uczuć
    3. Identyfikacja potrzeb
    4. Formułowanie próśb zamiast żądań

„Słowa mogą być oknami albo murami” – M. Rosenberg

  • Dlaczego NVC jest skuteczna w relacji z dzieckiem?
    Dzieci lepiej reagują na komunikaty oparte na empatii niż na groźby, kary czy moralizowanie.
  • Komunikacja bez przemocy wspiera rozwój kompetencji emocjonalnych.
  • Buduje bezpieczeństwo emocjonalne i zmniejsza konflikty.
  • Jak przemoc może przejawiać się w codziennej komunikacji?
  • Przykłady tzw. mikroprzemocy: etykietowanie, porównywanie, zawstydzanie, „bo tak”, grożenie.
  • Różnica między karą a konsekwencją.
  • Jak komunikować granice z szacunkiem?

Wykład, Ćwiczenia i dyskusje

Termin: 4.11.2025 r., godz. 17:00-19:00

Miejsce: pl. Dominikański 6, sala 210 na drugim piętrze

Prowadząca warsztaty: Agnieszka Latus  –psycholożka, psychoterapeutka systemowa


Warsztat 4: Cyfrowy dobrostan – jak zachować równowagę w rodzinie?

  • Wpływ ekranów na mózg dziecka i nastolatka
    Krótkie omówienie badań neuropsychologicznych:
    Przeciążenie bodźcami a uwaga i sen.
    Dopamina i mechanizmy uzależnienia cyfrowego (scrollowanie, gaming, short video loops).
  • Wpływ na funkcjonowanie płata czołowego – impulsywność, emocje, planowanie.

 „Technologia nie jest zła – chodzi o to, jak i ile z niej korzystamy.” (Catherine Steiner-Adair)

  • Relacje w dobie ekranów
    Ekrany jako przeszkoda w „mikro-momentach” kontaktu (Siegel, 2020).
    Efekt „półobecnego rodzica” – spadek jakości komunikacji.
    Dziecko nie rozróżnia: „Mama pracuje” vs „Mama ignoruje mnie z telefonem”.

Wykład, Ćwiczenia i dyskusje

Termin: 19.11.2025 r., godz. 17:00-19:00

Miejsce: pl. Dominikański 6 sala 210 na drugim piętrze

Prowadząca warsztaty: Agnieszka Latus – “Jestem psycholożką, psychoterapeutką systemową, pracującą z dziećmi, młodzieżą, rodzinami i parami. Specjalizuję się w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży, w szczególności w obszarze spektrum autyzmu, ADHD i zaburzeń odżywiania. Prowadzę także szkolenia dla rodziców, psychologów i nauczycieli, wspierając ich w budowaniu efektywnej sieci wsparcia. Od 2016 roku jestem związana z Ogólnopolskim Centrum Zaburzeń Odżywiania, gdzie prowadzę programy dla specjalistów”. 

Prowadząca warsztaty: Agnieszka Latus

UWAGA! ZAPISY ZAKOŃCZONE

WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE

baner

Wrocławskie Centrum Rozwoju społecznego organizuje m.in. bezpłatne warsztaty psychologiczne w szkołach rozwijające inteligencję emocjonalną, poszerzające samoświadomość i akceptację emocji oraz poznaniu swoich mocnych stron. Naszym celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w obszarze zdrowia psychicznego, poprzez wsparcie psychologiczne.  Warsztaty 2025/2026 UWAGA! BRAK WOLNYCH TERMINÓW. Zapraszamy do kontaktu po drugiej połowie lutego 2026 r. Cisza w

WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE Dowiedz się więcej »

Wrocławskie Centrum Rozwoju społecznego organizuje m.in. bezpłatne warsztaty psychologiczne w szkołach rozwijające inteligencję emocjonalną, poszerzające samoświadomość i akceptację emocji oraz poznaniu swoich mocnych stron. Naszym celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w obszarze zdrowia psychicznego, poprzez wsparcie psychologiczne. 

Warsztaty 2025/2026

UWAGA! BRAK WOLNYCH TERMINÓW. Zapraszamy do kontaktu po drugiej połowie lutego 2026 r.

  • Cisza w mojej głowie – uważność i relaksacja. Warsztat wspierający regulację emocji dla klas 1-3. NOWE!

Opis: Warsztat ,,Cisza w mojej głowie – uważność i relaksacja’’ jest adresowany do klas 1-3 szkół podstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu umiejętności regulacji emocji najmłodszych, a jego głównym celem jest nauka rozpoznawania sygnałów z ciała i redukowania napięcia. W trakcie warsztatu pracujemy metodami takimi jak praca z ciałem, zabawy psychologiczne, prace artystyczne czy gry. Proponowane ćwiczenia zwiększają zaangażowanie dzieci i zachęcają je do aktywnego udziału w zadaniach.

Cel ogólny: Budowanie umiejętności regulacji emocji u najmłodszych.
Cele szczegółowe:
Rozpoznawanie emocji i sygnałów z ciała
Nauka prostych technik relaksacyjnych
Zwiększanie świadomości ciała i jego potrzeb
Ćwiczenie koncentracji i uważności


  • Wyraź emocje poprzez sztukę. Warsztat o wyrażaniu emocji poprzez sztukę dla klas 1-3. NOWE!

Opis: Warsztat ,,Wyraź emocje poprzez sztukę’’ jest adresowany do klas 1-3 szkół podstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu umiejętności eksplorowania emocji najmłodszych, a jego głównym celem jest nauka nazywania doświadczanych stanów i adekwatnego ich wyrażania. Dzieci uczą się rozładowywania napięcia i twórczego wykorzystywania swoich przeżyć. W trakcie warsztatu pracujemy metodami takimi jak praca z dźwiękiem, prace artystyczne, otwarta komunikacja, relaksacja. Proponowane ćwiczenia zwiększają zaangażowanie dzieci i zachęcają je do aktywnego udziału w zadaniach.

Cel ogólny: Nauka nazywania i wyrażania emocji.
Cele szczegółowe:
Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
Wyrażanie emocji poprzez różne formy sztuki (rysunek, muzyka, ruch)
Rozwijanie umiejętności otwartej i bezpiecznej komunikacji emocjonalnej
Twórcze wykorzystywanie własnych przeżyć i doświadczeń
Rozładowywanie napięcia poprzez działania artystyczne i relaksacyjne
Budowanie akceptacji dla własnych i cudzych emocji


  • Myśli pod kontrolą. Warsztat o pracy nad negatywnymi myślami dla klas 4-8 szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych. NOWE!

Opis: Warsztat ,,Myśli pod kontrolą’’ jest adresowany do klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu umiejętności rozpoznawania nieadaptacyjnych sposobów myślenia, a jego głównym celem jest nauka obserwowania myśli i pracy z negatywnymi myślami. Młodzież uczy się większego wglądu w swoje wnętrze i tego, jak ono wpływa na ich funkcjonowanie. W trakcie warsztatu wykorzystywane są techniki poznawczo-behawioralne. Warsztat jest realizowany metodą otwartej komunikacji, która polega na swobodnym wypowiadaniu przemyśleń i zdań na forum klasy. Dodatkowo w trakcie warsztatu przewidziane są metody zwiększające zaangażowanie grupy, takie jak burza mózgów, gry i zabawy psychologiczne, praca grupowa.

Cel ogólny: Nauka obserwowania myśli i pracy z negatywnymi myślami.
Cele szczegółowe:
Rozpoznawanie i identyfikowanie automatycznych myśli
Odróżnianie myśli wspierających od myśli negatywnych i zniekształconych
Zwiększanie świadomości wpływu myśli na emocje i zachowanie
Nauka technik pracy z negatywnymi i zniekształconymi przekonaniami
Rozwijanie umiejętności konstruktywnego myślenia i autorefleksji
Wzmacnianie otwartości w komunikacji i wyrażaniu własnych przemyśleń


  • Reset dla głowy – techniki, które pomagają, gdy wszystko cię przytłacza. Warsztat o technikach regulacji emocji dla klas 4-8 szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych. NOWE!

Opis: Warsztat ,,Reset dla głowy – techniki, które pomagają, gdy wszystko cię przytłacza’’ jest adresowany do klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Został stworzony z myślą o wspieraniu umiejętności rozpoznawania objawów stresu w ciele, a jego głównym celem jest nauka rozładowywania napięcia i efektywnego odpoczynku. Młodzież poznaje skutki przewlekłego stresu, a także uczy się planowania i realizowania czynności sprzyjających dobrostanowi psychicznemu. W trakcie warsztatu wykorzystywane są techniki poznawczo-behawioralne. Warsztat jest realizowany metodą otwartej komunikacji, która polega na swobodnym wypowiadaniu przemyśleń i zdań na forum klasy. Dodatkowo w trakcie warsztatu przewidziane są metody zwiększające zaangażowanie grupy, takie jak praca z ciałem, burza mózgów, gry i zabawy psychologiczne.

Cel ogólny: Nauka rozładowywania napięcia i efektywnego odpoczynku.
Cele szczegółowe:
Rozpoznawanie objawów stresu w ciele i psychice
Zwiększanie świadomości wpływu przewlekłego stresu na codzienne funkcjonowanie
Nauka technik redukcji napięcia i stresu
Rozwijanie umiejętności efektywnego odpoczynku i regeneracji
Planowanie działań wspierających dobrostan psychiczny na co dzień
Budowanie otwartości na rozmowę o przeciążeniu psychicznym i szukanie wsparcia


  • Kształtowanie pewności siebie: Walka z body dysmorfobią i zaburzeniami odżywiania. Od 12-13 roku życia (7-8 klasy szkół podstawowych oraz licealiści). NOWE!

Opis: Zapraszamy na wyjątkowy warsztat, który ma na celu zwiększenie świadomości na temat zaburzeń odżywiania oraz dysmorfobii. W dzisiejszym świecie, gdzie media społecznościowe i idealizowane wizerunki ciała mogą wpływać na nasze postrzeganie siebie, ważne jest, aby zrozumieć, jak te problemy mogą dotykać młodych ludzi.

Cele szczegółowe: 

Zrozumiesz, czym są zaburzenia odżywiania i dysmorfobia, jakie są ich objawy oraz przyczyny.
Dowiesz się, jak rozpoznać sygnały, które mogą wskazywać na problemy z odżywianiem lub negatywne postrzeganie własnego ciała.
Poznasz techniki radzenia sobie z presją społeczną i budowania pozytywnego obrazu siebie.
Będziesz miał/a okazję do dzielenia się swoimi doświadczeniami w bezpiecznej i wspierającej atmosferze.


  • Jak technologia wpływa na nasz mózg? dla szkół ponadpodstawowych. 

Opis: Warsztat, który odkryje przed Wami tajemnice wpływu technologii na nasz mózg! W dzisiejszym świecie, gdzie smartfony, media społecznościowe i gry komputerowe są na porządku dziennym, warto zrozumieć, jak te narzędzia kształtują nasze myślenie, emocje i zachowania.

  • Jak technologia wpływa na nasz system dopaminowy?
  • Jak zarządzać swoją energią i motywacją w świecie pełnym bodźców?
  • Jakie praktyczne strategie możemy wdrożyć, by lepiej funkcjonować?

Techniki zarządzania energią:

  • Praca w blokach czasowych (np. metoda Pomodoro).
  • Ekspozycja na naturalne bodźce (światło słoneczne, aktywność fizyczna).
  • Cykl dopaminowy – jak nagradzać siebie w sposób zrównoważony?
  • Kiedy mamy najwięcej pokładów dopaminy w ciągu dnia?

Wpływ pornografii na system dopaminowy i psychikę

Jak pornografia wpływa na mózg? – nadmierna stymulacja dopaminowa i osłabienie naturalnych mechanizmów nagrody.
Negatywne skutki nadmiernego korzystania z pornografii:
Spadek motywacji i energii – ogromny wystrzał dopaminy, a później spadek poniżej normy.
Warunkowanie bodźców podniecenia.
Wzrost prokrastynacji.
Potencjalne problemy w relacjach międzyludzkich.
Potencjalne problemy w obszarze intymności w relacji romantycznej


  • Nic mi się nie chce – o depresji. Od 12-13 roku życia (8 klasy szkół podstawowych oraz licealiści).

Opis: warsztaty psychoedukacyjne z tematu depresji oraz wsparcia młodzieży w kryzysie psychicznym. Jak rozróżnić gorszy okres i smutek od choroby? Jak wspierać bliską osobę zmagającą się z depresją oraz gdzie szukać profesjonalnej pomocy tj. u psychologa, psychoterapeuty czy psychiatry?

Celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat objawów, przyczyn i mechanizmów depresji oraz wyposażenie ich w praktyczne narzędzia do wspierania osób przeżywających trudności psychiczne. Uczestnicy zapoznają się z różnorodnymi formami objawów depresji – fizycznymi, emocjonalnymi i poznawczymi. Młodzież dowie się jakie czynniki mogą prowadzić do jej rozwoju, oraz zdobędzie umiejętności potrzebne do skutecznego wsparcia osób zmagających się z depresją lub kryzysem psychicznym. Uczestnicy dowiedzą się również, gdzie szukać profesjonalnej pomocy oraz jak zachęcić osoby w kryzysie do skorzystania z niej.

Tematyka warsztatów obejmuje objawy depresji i ich rozpoznawanie, przyczyny depresji i czynniki ryzyka,
skuteczne metody wsparcia osób w kryzysie, naukę dobrej komunikacji, dostępne formy pomocy i profesjonalne wsparcie.
Warsztaty łączą teorię z praktyką, oferując zadania indywidualne oraz grupowe, przestrzeń na dyskusję oraz wymianę doświadczeń.


  • Kiedy nasz mózg idzie na skróty? – O Stereotypach, uprzedzeniach i heurystykach poznawczych dla szkół ponadpodstawowych.

Opis: Zapraszamy na fascynujący warsztat, który pomoże Ci zrozumieć, jak działają nasze umysły i dlaczego czasami podejmujemy decyzje, które mogą być mylne. W trakcie spotkania przyjrzymy się zjawiskom takim jak stereotypy, uprzedzenia oraz heurystyki poznawcze – czyli mentalne skróty, które pomagają nam w codziennym życiu, ale mogą prowadzić do błędnych wniosków.

Dowiesz się, czym są stereotypy i jak wpływają na nasze postrzeganie innych ludzi.
Zrozumiesz, jak uprzedzenia kształtują nasze opinie i zachowania.
Poznasz różne rodzaje heurystyk oraz ich rolę w podejmowaniu decyzji.
Weźmiesz udział w interaktywnych ćwiczeniach, które pomogą Ci dostrzegać te mechanizmy w codziennym życiu.
Warsztat jest doskonałą okazją do rozwijania krytycznego myślenia oraz umiejętności analizy sytuacji społecznych.

  • Czym są heurystyki poznawcze i dlaczego nasz mózg ich używa?
  • Jak powstają stereotypy i uprzedzenia?
  • Jakie są konsekwencje „myślenia na skróty” i jak je ograniczać?
  • Heurystyka zakotwiczenia – dlaczego pierwsza informacja ma tak duży wpływ?
  • Heurystyka reprezentatywności – jak kategoryzujemy ludzi i zjawiska

Definicja stereotypów i uprzedzeń – czym się różnią i jak wpływają na nasze decyzje?

  • Ewolucyjne podstawy stereotypowego myślenia – czy uprzedzenia mogą mieć „funkcję adaptacyjną”?
  • Błędne koło stereotypów – jak działa samospełniająca się przepowiednia?
  • Jak heurystyki prowadzą do błędów poznawczych i złych decyzji?
  • Jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na społeczeństwo, rekrutację i relacje międzyludzkie?
  • Techniki redukcji uprzedzeń i stereotypów: ○ Świadome myślenie i zadawanie pytań.

Wzmacnianie myślenia analitycznego.

Ekspozycja na różnorodne informacje.

Jak unikać błędów heurystycznych? – strategie podejmowania lepszych decyzji.

  • Jak technologia wpływa na nasz system dopaminowy?
  • Jak zarządzać swoją energią i motywacją w świecie pełnym bodźców?
  • Jakie praktyczne strategie możemy wdrożyć, by lepiej funkcjonować?

 

Kontakt:

Szkoły zainteresowane proszę o kontakt mailowy: e-mail: bogumila.katkowska@wcrs.pl, podając w treści maila: Nazwa szkoły, klasa, osoba do kontaktu dla trenerów (mail, telefon, imię i nazwisko opiekuna grupy), tytuł warsztatu, wstępnie termin. Liczba warsztatów jest ograniczona. 

Zapisy od 1 września 2025 r. 

Czas i miejsce warsztatów: szkoła, warsztaty trwają 2 godziny lekcyjne (1,5h zegarowej) z przerwą po 45 minutach. 

Bezpłatne

II Przegląd Piosenki Europejskiej

Zapraszamy młodzież do udziału w II PRZEGLĄDZIE PIOSENKI EUROPEJSKIEJ pod hasłem „Kolorowa Europa” Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mariusza Zaruskiego we Wrocławiu. Przegląd skierowany jest do uczniów szkół podstawowych we Wrocławiu w kategorii klas 4-6 i 7-8. Cele Przeglądu:– wspieranie integralnego rozwoju uczniów w zakresie twórczości artystycznej poprzez umożliwienie prezentacji ich umiejętności

II Przegląd Piosenki Europejskiej Dowiedz się więcej »

Zapraszamy młodzież do udziału w II PRZEGLĄDZIE PIOSENKI EUROPEJSKIEJ pod hasłem „Kolorowa Europa”

Organizatorem Konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mariusza Zaruskiego we Wrocławiu.

Przegląd skierowany jest do uczniów szkół podstawowych we Wrocławiu w kategorii klas 4-6 i 7-8.

Cele Przeglądu:
– wspieranie integralnego rozwoju uczniów w zakresie twórczości artystycznej poprzez umożliwienie prezentacji ich umiejętności wokalnych,
– popularyzacja kultury krajów europejskich,
– propagowanie nauki języków obcych,
– zachęcanie do prezentacji swoich umiejętności w przyjaznej atmosferze,
– współpraca między szkołami,
– celebrowanie przynależności Polski do Unii Europejskiej

Każda szkoła może zgłosić max. 4 solistów gdzie każdy zaprezentuje jeden utwór. Każda szkoła przeprowadza eliminacje wewnętrzne we własnym zakresie.
Uczestnicy przeglądu mogą śpiewać a capella, z akompaniamentem instrumentalnym dowolnej osoby lub z podkładem muzycznym bez głosów i chórków wokalnych.

Kryteria oceny wykonywanych utworów:
– dobór repertuaru (w szczególności języka utworu – wyżej punktowane będą języki państw unii europejskiej, dopuszczamy język angielski)
– muzykalność i warunki głosowe wykonawców
– oryginalność interpretacji
– staranność i dokładność wykonania (znajomość tekstu i melodii, postawa),
– ogólny wyraz artystyczny.

Laureatów przeglądu wyłoni Szkolna Komisja składająca się z nauczycieli Sp3.

Termin przeglądu: 05.06.2025 r., o godz. 9:30

Zgłoszenia uczestników: 23.05.2025
Zgłoszenia uczestników prosimy przesyłać na pocztę sekretariatu Sp3 Wrocław. W zgłoszeniu przesyłamy imię i nazwisko, klasa, tytuł utworu, autorów oraz podkład (bez chórków i nagranych głosów), szkoła zapewnia pianino elektryczne, adres do zgłoszeń:
sekretariat.sp003@wroclawskaedukacja.pl lub sekretariat@sp3.wroc.pl

Regulamin_piosenki_europejskiej

zgoda rodo przegląd soliści

wke.wcrs.wroclaw.pl
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.